جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

بستر حضور جوانان در شرکت های تعاونی فراهم می‌شود

اتاق فکر اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با موضوع بستر سازی برای سمن های جوانان به تشکیل شرکت ها و شبکه های تخصصی تعاونی برگزار شد.

اتاق فکر اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با موضوع بستر سازی برای سمن های جوانان به تشکیل شرکت ها و شبکه های تخصصی تعاونی برگزار شد.

به گزارش تعاون آنلاین، در این جلسه تقی زاده معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی با تشریح این طرح بیان کرد: در کنار تفاوت در اهداف، تشابه های خاصی بین شرکت های تعاونی و سازمان های مردم نهاد وجود دارد، کار آفرینی و اشتغال زایی جوانان در سمن های جوانان یکی از دغدغه های اصلی ما در چند سال اخیر بوده است، که می توان جوانان فعال در حوزه کارآفرینی و اشتغال زایی سمن ها را به سمت تشکیل شرکت های تعاونی هدایت کرد، تا ضمن فعالیت اقتصادی زمینه شکل گیری تعاونی های پویا فراهم شود.

در ادامه این جلسه با استقبال اعضای اتاق فکر از این طرح حسینی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از حضور جوانان در این حوزه استقبال کرد و افزود: تنها راه بازتوانی شرکت های تعاونی و عرصه های صنعت و خدمات ما حضور جوانان با انگیزه، مستعد و خلاق می باشد و این اداره با تمام قوت به حمایت از ایده های این بخش خواهد پرداخت.

همچنین مقرر شد تیم کارشناسی جهت اجرا کردن این طرح از طرف دو دستگاه با حضور دبیران فعال سمن ها و اعضای مجمع استانی سمن های جوانان استان در هفته آتی تشکیل و موضوع را عملیاتی نمایند. افزودنی است این اتاق فکر اولین اتاق فکر کشور در حوزه تعامل بین بخشی در عرصه سمن های جوانان و شرکت های تعاونی است.

درج دیدگاه