تحریم‌ها تاثیر معناداری در صنعت پتروشیمی نداشت

سامانه نیما را پتروشیمی‌ها سرپا نگه داشتند و این نشان دهنده صادرات محصولات این صنعت است.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس با بیان اینکه تحریم‌های اخیر آمریکا برای فلج کردن اقتصاد ایران طراحی شد گفت: بخش زیادی از ارز آوری کشور توسط صنعت پتروشیمی تامین می‌شد و آمریکا بعد از نفت دست روی نقطه قوت ما گذاشت تا اقتصاد ایران را فلج کند اما این اتفاق نیفتاد.

جعفر ربیعی در گفت و گو با تعاون آنلاین، با اشاره به اینکه کشوری که تحریم را می‌پذیرد فقط به فکر روزمره خود است افزود: فعالیت صنعت پتروشیمی نشان می‌دهد تحریم‌های آمریکا تاثیر معناداری در اقتصاد ایران نداشته اما در بعد روانی قصد تا حدی تاثیر داشت اما بعد عملی آن را خنثی کرد.

کلانتری: ۱۵ درصد توزیع محصولات پتروشیمی در اختیار تعاونی‌هاست

ربیعی ادامه داد: اقدامی که پتروشیمی نوری انجام داد من به عنوان عملیات فتح المبین در صنعت پتروشیمی یاد می‌کنم، به این دلیل که این پتروشیمی با بهره مندی از توان داخلی محصول بین المللی تولید و بخشی از نیاز مواد اولیه صنایع نساجی را تامین می‌کند.

وی با اشاره به تحریم های آمریکا اظهار کرد: آمریکا در تحریم شرکتهای ایران آدرس دقیق و پلاک آن را در لیست قرار داده بود اما تا همین الان که با شما صحبت می‌کنم صادرات محصولات پتروشیمی کاهش نیافته است.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس ادامه داد: سامانه نیما را پتروشیمی‌ها سرپا نگه داشتند و این نشان دهنده صادرات محصولات این صنعت است.

درج دیدگاه