دوشنبه, اردیبهشت ۱۷, ۱۴۰۳

تشریح جزئیات آزادسازی سهام عدالت/ دارندگان سهام عدالت بخوانند

رئیس کمیسیون تخصصی بازار سرمایه بیمه و بانک اتاق تعاون در گفت و گو با تحریریه اقتصاد شبکه ایران کالا جزئیات افزایش قیمت سهام عدالت را تشریح کرد. به گزارش تعاون آنلاین، داریوش پاک بین در ارتباط تصویری زنده با استودیوی شبکه ایران کالا ضمن بیان تاریخچه کوتاه توزیع سهام عدالت گفت: در مرحله اول […]

رئیس کمیسیون تخصصی بازار سرمایه بیمه و بانک اتاق تعاون در گفت و گو با تحریریه اقتصاد شبکه ایران کالا جزئیات افزایش قیمت سهام عدالت را تشریح کرد.

به گزارش تعاون آنلاین، داریوش پاک بین در ارتباط تصویری زنده با استودیوی شبکه ایران کالا ضمن بیان تاریخچه کوتاه توزیع سهام عدالت گفت: در مرحله اول دولت به هر نفر در دهک های پایین جامعه یک میلیون تومان سهام ارائه کرد . بخشی از مردم در دهک های دیگر نیز سهام ۵۰۰ هزار تومانی گرفتن و شش میلیون و نیم نفر از افراد جامعه سهام دارای سهام یک میلیونی تومانی شدند.

رئیس کمیسیون تخصصی بازار سرمایه بیمه و بانک اتاق تعاون ادامه داد: آن چیزی که در ذهن برخی از سهامداران ابهام ایجاد کرده این است که تصور می کنند اکنون ارزش سهام آنها ده برابر شده و یک خانواده پنج نفره که دارای برگه سهام عدالت است اکنون ۵۰ میلیون تومان سهام دارند.این تصور نادرست است. فقط افرادی که یک میلیون تومان سهام داشته باشند سهام آنها ده برابر شده است. بقیه مردم که سهام پانصد هزار تومانی دارند که این سهام امروز به پنج میلیون تومان رسیده است.

وی به مردم توصیه کرد که ابتدا به تفاوت روش مستقیم و غیر مستقیم سهامداری آگاه باشند و سپس نسبت به ورود به بازار اقدام کنند.

پاک بین خاطر نشان کرد: توصیه این است که مردم مدیریت سهام خود را به صندوق های سرمایه گذاری محول کنند چرا که وقتی مدیریت سهام در دست اشخاص باشد به احتمال زیاد آنها را خواهند فروخت.

مهمترین تحولات اتاق تعاون ایران

مدیر روابط عمومی اتاق تعاون ایران در گفت و گو با تحریریه اقتصاد شبکه ایران کالا مهمترین تحولات بخش تعاون را اطلاع رسانی کرد.

وی اظهار داشت: در دیدار اخیر فعالان اقتصادی با رئیس  قوه قضاییه، بهمن عبداللهی، رئیس محترم اتاق تعاون کشور هم حضور داشتند و از رویکرد زحمات قوه قضائیه در خصوص ورود به مباحث تشکر کرده و اعلام کردند که بزرگترین آسیب در واگذاری ها این است که نباید بنگاه ها خصوصی سازی شوند بلکه باید مردمی سازی شوند.

تامین مسکن ۲۰۰ هزار نفر از طریق تعاونی های مسکن استان فارس

مدیر روابط عمومی اتاق تعاون ایران ادامه داد: اتاق تعاون استان فارس اقدامات خوبی در راستای تامین مسکن شهروندان انجام داده که در جریان آن ۲۰۰ هزار خانوار از طریق شرکت های تعاونی مسکن صاحب خانه شده اند. در استان فارس ۳۹۰ شرکت تعاونی مسکن به ثبت رسیده اند و ۶۴۶۵ نفر به صورت مستقیم در آن مشغول به کار شده اند.

بهبود وضعیت کارگران ساحتمانی در استان یزد

حاج محمدی افزود: مدیرعامل شرکت تعاونی تامین نیاز کارگردان و استادکاران ساختمانی استان یزد اعلام کرده است که اتفاقات مثبتی برای حمایت کارگران و استادکاران رخ داده که در دو حوزه اقتصادی و اجتماعی است.

درج دیدگاه