شنبه, اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳

تعاونی ها پلی برای عبور از بحران تحریم هستند

وی افزود: اکنون بخش های مختلف تولیدی تعاونی های تامین نیاز دارند که این موضوع می تواند کمک شایانی به بحث فروش و بازاریابی و حتی صادرات محصولات داشته باشد.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از نقش تعاونی ها برای عبور از تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران گفت و تصریح کرد: تعاونی ها اغلب بنگاه‌های کوچک در رسته های مختلف فعالیتی اعم از تولیدی، خدماتی و توزیعی هستند که در زمان عبور از تحریم می تواند نقش موثری ایفا کنند.

سید حمید کلانتری در گفت و گویی که با تعاون آنلاین داشت تاکید کرد: آمریکا اکنون قصد دارد از ضعف های اقتصادی ایران استفاده کند تا به اهداف خود برسد، در همین راستا همه بخش های تولیدی کشور باید اقداماتی مناسب با شرایط انجام دهند. به عنوان مثال تعاونی های تامین نیاز می توانند به عنوان تکمیل زنجیره تولید و مصرف نقشی اساسی ایفا کنند.

وی  افزود: اکنون بخش های مختلف تولیدی تعاونی های تامین نیاز دارند که این موضوع می تواند کمک شایانی به بحث فروش و بازاریابی و حتی صادرات محصولات داشته باشد.

کلانتری با بیان اینکه بیشترین تعاونی تامین نیاز در بخش پتروشیمی وجود دارد گفت:‌ پتروشیمی ها با تشکیل تعاونی های تامین نیاز توانستند ارز آوری مناسبی برای کشور داشته باشند. به این صورت که تولید کننده تا صادر کننده و بخش های واسط در این تعاونی حضور دارند و هر کدام به وظایف خود مشغول به کارند.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معتقد است تعاونی‌های تامین نیاز امروز در شهرها، روستاها و بنگاه‌های خصوصی می‌توانند اس ام ای ‌های همنام را کنار هم قرار داده و سازماندهی کنند و از این طریق بهره‌وری کشور را افزایش دهند.

وی ادامه داد: صنایع کوچک، قطعه‌سازها، خدمات حمل و نقل، فعالیت‌های تولیدی، پرورش مرغ و ماهی، دام و طیور و باغداری و کشاورزی جزو تعاونی‌های تامین نیاز به شمار می‌رود که می‌توانند در قالب یک هلدینگ بزرگ کنار هم قرار گیرند.

معاون امور تعاونی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: امروز ثروت در حال جابه‌جایی است و قدرت علمی جای قدرت سیاسی و اقتصادی را گرفته است، لذا باید به سمت تعاونی‌های دانش بنیان برویم و این دسته از تعاونی‌ها را تقویت کنیم. اگر ۱۰ سال قبل پنج شرکت بزرگ اقتصاد دنیا نفتی بودند اکنون پنج شرکت بزرگ دنیا it Base هستند.

کلانتری با تاکید بر لزوم بهره‌ور شدن تعاونی‌ها خاطر نشان کرد: تعاون فی‌نفسه بهره‌ور گراست، کار جمعی می‌کند، توانمندی‌ها و شایستگی‌ها را کنار هم قرار می‌دهد و موجب بهره‌وری می‌شود. به طور حتم حل مشکل محیط زیست، خشکسالی و بی‌آب با کار جمعی، فکر تعاونی و بهم پیوستن می‌تواند حل شود.

 

درج دیدگاه