چهارشنبه, اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۳

به گزارش تعاون آنلاین:

تعاون با شیلات همکاری می‌کند

امضاء تفهمنامه همکاری
امضاء تفهمنامه همکاری

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان شیلات ایران تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

به گزارش تعاون آنلاین، رئیس سازمان شیلات ابراز امیدواری کرد که جهتگیری‌های آینده برای مدیریت و نظارت و توانمندسازی تعاونی‌ها در بخش شیلات به سمتی پیش برود که تبدیل به نقاط قوت بخش تعاونی شوند.

صالحی وضعیت فعالیت تعاونی‌ها در بخش پرورش در قفس، رهاسازی بچه‌ماهی درشمال، ماهیان خاوریاری و قزل‌آلای کشور را مطلوب توصیف کرد و گفت تولید شهرک‌هایی برای پرورش ماهیان زینتی از نظر مالی بسیار پربازده هستند و آب مصرفی کمی نیاز دارند. هم‌اکنون در محلات و راوند کاشان چنین شهرک‌هایی احداث شده است که عملکرد موفقی داشته‌اند.

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز بیان کرد: در بخش تعاون یکی از قدیمی‌ترین و بهترین‌ها بخش صیادی است و در بخش پرورش ماهی و میگو نیز فرهنگ تعاونی ریشه گرفته است.

کلانتری اظهار کرد: اقتصاد دریا خیلی بزرگتر از صید است که شامل گردشگری، پرورش و صید ماهیان غیرخوراکی می‌شود. اکنون در چابهار محور فعالیت‌های تعاونی را بر شیلات قرار دادیم و قرار است در آنجا شیلات را تقویت کنیم.

وی افزود: با تمام توجهاتی که بخش تعاون به شیلات داشته است، متاسفانه همچنان چهره فقر بر روی بخش ضیادی سایه افکنده و این مشکل بیشتر مربوط به فرهنگ صیادان می‌شود. زیرا سطح مدیریت صیادی در حد سنتی است و با این نگاه سنتی نمی‌توان گردشگری مدرن را راه‌اندازی کرد.

در پایان دو طرف تفاهمنامه را امضا کردند.

درج دیدگاه