پنج شنبه, اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۳

جزئیات برنامه‌های هفته کارگر اعلام شد

کارگران و امنیت شغلی، کارگران و مهارت و صنایع خلاق، کارگران، جهش تولید و گام دوم انقلاب مهمترین عناوین امسال هفته کارگر است که قرار است به صورت غیرحضوری از سوی خانه کارگر برگزار شود. سهم کارگر و کارفرما از حق بیمه در سال جاری چقدر است؟ به گزارش تعاون‌آنلاین، خانه کارگر قصد دارد تا […]

کارگران و امنیت شغلی، کارگران و مهارت و صنایع خلاق، کارگران، جهش تولید و گام دوم انقلاب مهمترین عناوین امسال هفته کارگر است که قرار است به صورت غیرحضوری از سوی خانه کارگر برگزار شود.

سهم کارگر و کارفرما از حق بیمه در سال جاری چقدر است؟

به گزارش تعاون‌آنلاین، خانه کارگر قصد دارد تا طی سلسله مراسم  گرامیداشت هفته کارگر را هر روزه از پنجم تا ۱۱ اردیبهشت ماه برگزار کند.

اولین مراسم هفته کارگر با عنوان “کارگران، عبادت و معنویت و میثاق با آرمان‌های امام و رهبری در روز جمعه، ۵ اردیبهشت ماه به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود. دارالقرآن خانه کارگر نیز سومین دوره مسابقات قرآنی جامعه کارگری را به عنوان برنامه جنبی برای این روز در نظر گرفته است.

دومین مراسم در روز شنبه، ۶ اردیبهشت ماه با عنوان “کارگران، جهش تولید و گام دوم انقلاب” مربوط به نشست مشترک تشکل‌های کارگری و کارفرمایی با موضوع مزد و واگذاری سهام شستا است. علاوه بر این برنامه بازدید از واحدهای تولیدی و دانش بنیان با همکاری کانون عالی کارگری و کارفرمایی به عنوان سازمان مجری انجام خواهد شد.

روز هفته کارگر، ۷ اردیبهشت ماه اختصاص به همایش کارگران و امنیت شغلی دارد که باع عنوان “کارگران، مهارت و صنایع خلاق” برگزار می‌شود. میزگرد کارگر ایرانی در این روز از برنامه‌های دیگری است که با همت اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی تشکیل خواهد شد.

دوشنبه، ۸ اردیبهشت ماه همایش زنان کارگر با عنوان “کارگران، امنیت شغلی سلامت و نشاط اجتماعی” برگزار می‌شود. در عین‌حال به به علت مصادف بودن این روز با روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای از سوی سازمان بین‌المللی کار نشستی از سوی اتحادیه زنان کارگر برگزار خواهد شد.

پنجمین روز از هفته کارگر به چهاردمین جشنواره نشان خدمت به قانون کار اختصاص دارد که با موضوع “کارگران، تشکل‌ها و گفتگوی اجتماعی” است. برنامه دیگر این روز اختصاص به گفتگوی شوراها و تشکل‌ها دارد که توسط اتحادیه پیکسوتان جامعه کارگری اختصاص دارد.

روز  دهم اردیبهشت ماه شاهد انتشار پیام مسئولان نظام در خصوص هفته کارگر خواهیم بود که با عنوان “کارگران، تامین اجتماعی و آینده کار” برگزار می‌شود. در همین روز نشست بررسی مزد و معیشت نیز توسط اتحادیه‌ها و کانون‌های کارگری برگزار می‌شود.

روز آخر مصادف با اول ماه مه است که کارگران گردهمایی خواهند داشت. در این روز خانه کارگر قصد دارد تا طی مراسمی ماسک به کارگران کارگاه‌های کوچک اهدا کند.

لازم به ذکر است که این مراسم به صورت آنلاین از شبکه‌های اجتماعی خانه کارگر برای کارگران قابل دسترسی است. در عین حال برنامه‌های ویژه‌ای که طی هفته کارگر برگزار می‌شود و شامل پخش گزارش‌های ویژه کارگری توسط سازمان صداوسیما، بازدید از واحدهای تولیدی و خدماتی پیشرو در جهش تولید و پیام مشترک وزرای صمت و تکاور خواهد بود.

درج دیدگاه