جمعه, اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳

جشنواره تعاونی های برتر، ویترین عملکرد یک ساله در حوزه تعاون است

یازدهمین جشنواره تعاونی برتر
یازدهمین جشنواره تعاونی برتر

  مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با تاکید بر اهمیت جشنواره تعاونی های برتر گفت: جشنواره تعاونی های برتر، ویترین عملکرد یکساله ما در حوزه تعاون است. به گزارش تعاون آنلاین، سید نور محمدپور در نشست هم اندیشی کارشناسان تعاون استان با ذکر این که طرح کارورزی، فرصتی مناسب برای شرکت های تعاونی […]

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با تاکید بر اهمیت جشنواره تعاونی های برتر گفت: جشنواره تعاونی های برتر، ویترین عملکرد یکساله ما در حوزه تعاون است.

به گزارش تعاون آنلاین، سید نور محمدپور در نشست هم اندیشی کارشناسان تعاون استان با ذکر این که طرح کارورزی، فرصتی مناسب برای شرکت های تعاونی به منظور جذب نیروی اشتغال مورد نیاز است، گفت:‌ شرکت های تعاونی برای تامین نیروی کار مورد نیاز خود می توانند از طرح کارورزی استفاده کنند.

وی با اشاره به مزایای طرح کارورزی گفت:‌ اجرای طرح کارورزی علاوه بر این که سبب آموزش حرفه ای و تجربی کارجویان در محیط واقعی کار می شود، به کارفرمایان این امکان را می دهد که از تخفیفات سهم کارفرما- که شامل شرکت های استفاده کننده از این طرح می شود- بهره مند شوند.

محمدپور با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی قوی طرح هایی همچون روستا تعاون و کارورزی در میان شرکت های تعاونی گفت:‌ موضوع اشتغال مهمترین اولویت کاری ماست. شرکت های تعاونی پتانسیل بسیار خوبی برای اشتغالزایی در استان دارند و اطلاع رسانی در خصوص مزایای طرح هایی همچون کارورزی و روستا تعاون در میان آن ها علاوه بر رفع مشکل بیکاری و کاهش مهاجرت از روستاها به شهرها شده موجب رونق کاری شرکت های تعاونی در استان هم می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به تاکید استاندار مبنی بر اهمیت نظارت بر شرکت های تعاون، گفت: از جمله کارهای شاخص و خوبی که در واحد تعاون در حال انجام است تعیین روزی به عنوان روز نظارت است. انجام نظارت هدفمند و مستمر سبب اثربخشی آن و دستیابی به نتیجه مطلوب می شود.

 کمک به تعاونی های فراگیر یا اتاق تعاون ناچیز است

در ابتدای این نشست، معاون تعاون، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با ارایه گزارشی درباره عملکرد حوزه تعاون درباره جشنواره تعاونی های برتر، ثبت نام در کارگاه آموزشی آشنایی با مفاهیم، نظریه ها، مدل ها، الگوها و تکنیک های بهره وری در کسب و کارهای تعاونی و همچنین اجرای برنامه روز نظارت در استان پرداخت.

سعید حمید در سخنانی گفت: تعاونی ها مشکل های خود را دارند و کمک به تعاونی های فراگیر یا اتاق تعاون ناچیز است.

سعید حمید بر ضرورت استفاده از ظرفیت های قانونی دولت برای تقویت تعاونی ها تاکید کرد و در تشریح وضعیت برخی از ادارات شهرستان ها گفت: دشت آزادگان، هویزه و خرمشهر در تاسیس توسعه عمران پیشرو هستند. از سوی دیگر شوش از لحاظ تعاونی های فعال جایگاه مهمی دارد. همچنین باید از ظرفیت های اقتصادی ماهشهر در بحث ترویج استفاده کرد.

وی با اشاره به تعریف خط‌های ترویجی تعاون تاکید کرد: خط ترویجی ما در شهرها دانشگاه ها هستند که به طور مثال در دانشگاه رامین تعاونی ۲۰۰ نفره تشکیل شد.

او ادامه داد: خط ترویجی ما در روستاها، روستا تعاون است. البته نیازمند پیگیری جدی تر از طرف شهرستان هاست. در عین حال استان ما در این بحث جزو معدود استان های پیشرو است.

این جشنواره با اهدافی از جمله توسعه و ترویج فرهنگ والای تعاون در جامعه، معرفی توانمندی های بخش تعاون، ارج نهادن به زحمات تلاشگران بخش تعاونی، ایجاد انگیزه و رقابت سالم میان اعضای خانواده بزرگ تعاون و معرفی الگوهای عملی موفق تعاونی برگزار می شود.

گفتنی است: سیزدهمین جشنوار تعاونی برتر ۱۳ تا ۱۹ شهریور ماه همزمان با هفته تعاون برگزار می شود.

درج دیدگاه