شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

خبر خوش برای کارگران کارخانه قند یاسوج

نیک مرام: نه تنها در خصوص کارگران کارخانه قند یاسوج بلکه مطالبات تمامی کارگران مشمول قانون کار قابل رسیدگی و بازرسی خواهند بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: برای مطالبات کارگران کارخانه قند یاسوج صدور رای گردیده و این آرای صادره لازم‌الاجرا هستند.

به گزارش ایلنا، پروانه نیک‌مرام، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به تجمع کارگران کارخانه قند یاسوج گفت: بر اساس مواد قانونی قانون کار در مراجع حل اختلاف برای کارگران معترض رسمی کارخانه قند یاسوج رای قطعی صادر شده است.

وی ادامه داد: این آرا بر اساس ماده ۱۶۶ قانون کار لازم‌‌‌الاجرا بوده و به وسیله اجرای احکام دادگستری به مورد اجرا گذارده خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سرمایه‌‌گذار تاکنون ۵۰ درصد از مطالبات (حقوق، مزایا و سنوات) این کارگران را پرداخت کرده است، اظهار داشت: هم اینک سرمایه‌‌‌گذار قول داده است که تا پایان امسال ۵۰ درصد باقی مانده را با تمام کارگران تسویه حساب خواهد کرد.

نیک مرام از دستگاه‌های مربوطه خواست تا در صورت اعتراض و تجمع از سوی کارگران کارخانه قند، ابتدا از آنها سوال کنند که پرونده‌های آن ها به کجا رسیده و چه مقدار از مطالباتشان را اخذ کرده‌اند.

وی افزود: نه تنها در خصوص کارگران کارخانه قند یاسوج بلکه مطالبات تمامی کارگران مشمول قانون کار قابل رسیدگی و بازرسی خواهند بود.

درج دیدگاه