جمعه, اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳

خبر مهم برای ساکنان غرب ایران/بررسی تشکیل شرکت های تعاونی های دانشجویی در ۵ استان غربی

نشست علمی بررسی طرح زمینه یابی و تشکیل شرکت های تعاونی دانشجویی کشاورزی غرب کشور برگزار شد. به گزارش تعاون آنلاین،در این نشست علمی که به کوشش دفتر تحقیقات، آموزش و ترویج معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شده است طرح زمینه سازی و تشکیل تعاونی ها رد استان های کرمانشاه، ایلام، […]

نشست علمی بررسی طرح زمینه یابی و تشکیل شرکت های تعاونی دانشجویی کشاورزی غرب کشور برگزار شد.

به گزارش تعاون آنلاین،در این نشست علمی که به کوشش دفتر تحقیقات، آموزش و ترویج معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شده است طرح زمینه سازی و تشکیل تعاونی ها رد استان های کرمانشاه، ایلام، کردستان ، لرستان و همدان بررسی شد.

در ابتدای جلسه بررسی این طرح که به کوشش کوشش دکتر کیومرث زرافشانی استاد دانشکده کشاورزی دانشگاه رازی کرمانشاه تدوین شده است، ، دکتر مسلم خانی ضمن معرفی طرح گفت: چالش فارغ التحصیلان بیکار و بحران بیکاری چالشی بسیار جدی است . وی با تاکید بر اینکه متاسفانه در ایران انتخاب رشته در مسیر صحیحی صورت نمی یگرد، گفت: انتخاب رشته در راستای طراحی مسیر شغلی نیست و در نتیجه پیامد این وضعیت این است که افراد در جای خود قرار نمی گیرند و با کاهش انگیزه ها ، بهره وری نیز کاهش می یابد . وی در ادامه، به اهمیت الگوی مسیر شغلی پرداخته و گفت: نقش نهاد دانشگاه در این میان بسیار کارکردی است و باید این موضوع با دقت مورد توجه قرار گیرد .

این مقام مسئول ضمن حمایت از ادامه اجرای چنین طرح هایی، به امکان تسری الگوی طرح مذکور به سایر رشته های دانشگاهی و سایر بخش ها تاکید کرد.

در ادامه این شنست ، دکتر زرافشانی ضمن تشریح جایگاه تعاونی در کسب و کار دانشجویی، به ارائه تفصیلی و مصور طرح مربوط پرداخته و در نهایت با بیان مشکلات بیکاری دانشجویان، چالش ها وتأکید خاص بر شکار فرصت های موجود، پیشنهادات کاربردی و جامعی را در ذیل اجرای طرح مذکور مطرح نمود.

او در این خصوص به  گسترش تعاونی های دانشجویی در سایر دانشکده های کشاورزی، راه اندازی صندوق اعتبارات خرد کسب و کارهای دانشجویی، ایجاد تغییر در درس کارآموزی دانشجویان(از جهت گیری اداری به سمت پروژه های عملی) و تخصیص بخشی از اراضی دانشکده های کشاورزی به کسب و کارهای دانشجویی، اشاره کرد.

داوران حاضر در این نشست(دکتر لعل فام و دکتر بزم آمون) نیز به بحث و تبادل نظر پرداخته و سایر حضار نیز سوالات خود

را از دکتر زرافشانی مطرح نمودند و پیشنهادات خود را ارائه دادند.

مهدیان، مدیرعامل بانک توسعه تعاون نیز ضمن تأکید بر ظرفیت ها و خدمات بانک توسعه تعاون، ایده جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی را در قالب تعاونی را در تحسین نموده و برای افتتاح صندوق اعتبارات خرد کسب و کارهای دانشجویی و سایر اعتبارات لازم حمایتی بخش تعاونی، اعلام آمادگی و همکاری نمودند.

خانم دکتر حسینی(نماینده وزارت علوم) نیز با مطرح نمودن بحث مهم حرکت به سمت یادگیری عملی و تعامل و درگیری هرچه بیشتر اساتید و دانشجویان و نهادینه سازی یادگیری مادام العمر در آموزش های جامعه، موضوع مسئولیت همه وزارتخانه ها و نهادها را در امر ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری مورد تأکید قرار دادند.

در این مراسم حجت اله مهدیان مدیر عامل بانک توسعه تعاون، مسلم خانی مدیر کل دفتر آموزش، تحقیقات و ترویج

تعاونی ها، دکتر علی حسین شهریور( دبیر خانه تعاونگران ایرانی)، دکتر علیقلی حیدری(رییس انجمن علمی تعاون)، دکتر

البرز محمدی(مدیر کل دفتر تعاونی های تولیدی) و جمعی از دانشگاهیان، تعاونگران و همکاران وزارت متبوع حضور داشتند .

 

درج دیدگاه