جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

خرید حمایتی گوجه فرنگی از فردا

طبق اعلام سازمان جهاد کشاورزی امسال یک هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی کردستان زیر کشت محصول گوجه فرنگی رفته و ‌ پیش بینی می‌شود با میانگین برداشت ۶۶ تُنی در هر هکتار بهره برداران حدود ۱۲۰ هزار تُن از این محصول امسال برداشت و روانه بازار مصرف کنند.

مدیر کل تعاون روستایی کردستان گفت:‌ خرید حمایتی محصول گوجه فرنگی تولیدی مزارع این استان از روز شنبه ۲ شهریور با نرخ مصوب آغاز می‌شود.

به گزارش تعاون آنلاین، پیمان اسکندری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این طرح به علت کاهش قیمت گوجه فرنگی و برای جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان،  از بین رفتن انگیزه کشت و تولید این محصول از سوی تعاون روستایی انجام می شود.

تعاون روستایی خرید حمایتی گوجه‌فرنگی را کلید زد

وی افزود: در قالب این طرح حمایتی، سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران به نمایندگی از دولت نسبت به خرید حمایتی گوجه فرنگی در قالب ساز و کار تعریف شده و با رعایت سقف قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ ریال به ازای هر کیلوگرم محصول با سبد یکبار مصرف تحویل درب کارخانه (مرکز خرید) اقدام می کند.

اسکندری با اشاره به اینکه بهای محصول خریداری شده به حساب کشاورزان واریز می شود، اضافه کرد: برخی از کارخانه‌های فرآوری کردستان به نمایندگی از تعاون روستایی استان آماده دریافت محصول بهره برداران هستند که لیست آنها شنبه اعلام می شود.

 

درج دیدگاه