یکشنبه, اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳

خرید و عرضه محصولات کشاورزی آسان شد

هم اکنون ۶۸۲ تشکل در ذیل شبکه تعاون روستایی استان خراسان رضوی و در بخش کشاورزی و بخش‌های مربوط به آن فعالیت می‌کنند. بیش از ۵۵۰ هزار نفر نیز در روستاهای این استان زیرپوشش شبکه تعاون روستایی هستند که از این نظر خراسان رضوی رتبه نخست کشور را دارد

مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: مکان‌یابی برای پنج مرکز عرضه فروش مستقیم محصولات کشاورزی و دامی در مشهد با همکاری شهرداری در حال انجام است.

به گزارش تعاون آنلاین، ایرج ناصری‌ مقدم افزود: راه‌اندازی این مراکز به همت شهرداری، سازمان جهاد کشاورزی و سازمان تعاون روستایی قطعی شده و با توجه به اجرای طرح مثلث اقتصادی و فرهنگی و انتخاب شهرداری مشهد به عنوان معین اقتصادی این شهرستان این اقدام با هدف تسهیل ارائه خدمات و در اختیار قرار دادن محصولات کشاورزی به صورت مستقیم و حذف واسطه‌ها در دستور کار قرار دارد.

تعداد زعفران کاران خراسان رضوی مشخص شد

وی ادامه داد: راه‌اندازی این مراکز علاوه بر رفاه حال شهروندان برای کشاورزان نیز عایدات اقتصادی داشته و موجب تسهیل در عرضه محصولاتشان است.

ناصری‌ مقدم با بیان اینکه در آستانه دهه فجر نیز سه طرح در حوزه فعالیت‌ها و خدمات این سازمان در حال اجراست گفت: در این دهه خط تولید خوراک دام توسط اتحادیه تعاون کشاورزی دامداران در شهرستان فریمان با هزینه ۸۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی افزود: همچنین در این دهه ۲ فروشگاه تعاونی مصرف روستایی مجهز و جدید در سرخس و مشهد در مجموع با هزینه ۲.۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.

هم اکنون ۶۸۲ تشکل در ذیل شبکه تعاون روستایی استان خراسان رضوی و در بخش کشاورزی و بخش‌های مربوط به آن فعالیت می‌کنند. بیش از ۵۵۰ هزار نفر نیز در روستاهای این استان زیرپوشش شبکه تعاون روستایی هستند که از این نظر خراسان رضوی رتبه نخست کشور را دارد. استان خراسان رضوی ۲ هزار و ۵۴۰ روستا دارد که براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ یک میلیون و ۷۱۳ هزار و ۱۲۱ نفر در این روستاها زندگی می‌کنند که این تعداد معادل ۸.۴ درصد جمعیت روستایی کشور است.

درج دیدگاه