جمعه, اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳

در شهرستان ری چه تعداد تعاونی دارد؟

اشتغال بخش تعاون استان اردبیل به 20 هزار نفر رسید

شهرستان ری با برخورداری از ۵۶ اتحادیه توزیعی، تولیدی و خدماتی و ۱۰ هزار واحد صنعتی و صنفی از جمله شهرک صنعتی شمس آباد، کارخانه سیمان و کارگاه های تولیدی و خدماتی، بعنوان قطب کار و تولید در پهنه جنوب تهران مطرح است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ری گفت: ۴۶ طرح اشتغالزایی روستایی از ابتدای امسال تاکنون برای دریافت ۶۲۵ میلیارد و ۶۵۶ میلیون ریال تسهیلات به بانک های عامل معرفی شد.

به گزارش تعاون آنلاین، علی داداشی اظهار داشت: این طرح ها در مجموع در صورت تصویب، زمینه اشتغال یکهزار و ۳۷۲ نفر به صورت مستقیم و ۲ هزار و ۳۷۳ نفر به صورت غیر مستقیم را خواهد داشت.

وی تصریح کرد: از مجموع این طرح ها، ۱۰ طرح روستایی بعد از عقد قرارداد با بانک های عامل، مبلغ ۱۲۴ میلیارد و ۹۶۷ میلیون ریال تسهیلات دریافت کردند.

داداشی ادامه داد: بیشترین طرح ها مربوط به جهاد کشاورزی برای احداث گلخانه، سردخانه و دامداری و همچنین پوشاک است.

وی در مورد طرح های اشتغالزای فراگیر نیز گفت: ۲۷ طرح فراگیر با مبلغ ۵۷۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال نیز با اشتغالزایی ۲ هزار و ۴۷۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم از ابتدای امسال تاکنون به بانک های عامل معرفی شده است.

بر اساس گزارش رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، نرخ بیکاری در استان ۱۰.۷ درصد است که این رقم در شهرستان ری ۶ درصد است. شهرستان ری با برخورداری از ۵۶ اتحادیه توزیعی، تولیدی و خدماتی و ۱۰ هزار واحد صنعتی و صنفی از جمله شهرک صنعتی شمس آباد، کارخانه سیمان و کارگاه های تولیدی و خدماتی، بعنوان قطب کار و تولید در پهنه جنوب تهران مطرح است.

درج دیدگاه