پنج شنبه, اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۳

دلیل مشارکت اقتصادی بالا در خراسان رضوی چیست؟

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی افزایش نرخ مشارکت اقتصادی استان را حاصل مدیریت، برنامه ریزی مناسب و اجرای طرح مثلث اقتصادی اعلام کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی افزایش نرخ مشارکت اقتصادی استان را حاصل مدیریت، برنامه ریزی مناسب و اجرای طرح مثلث اقتصادی اعلام کرد.

چقدر تسهیلات اشتغال‌زایی به استان خراسان رضوی اختصاص یافت؟

به گزارش تعاون آنلاین، محمد سنجری در جلسه کارگروه اشتغال سبزوار که با حضور مقصودی نماینده مردم شهرستان های سبزوار،جوین و جغتای در مجلس شورای اسلامی و کلیه دستگاه های اجرایی و بانک های عامل عضو کارگروه ی این شهرستان برگزار شد، گفت : هدف از برگزاری جلسات این است که نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی ، ارزیابی و آسیب شناسی کنیم و چنانچه در برنامه های اشتغال چالش یا مانعی وجود دارد در جهت رفع مشکلات و ایرادات آن باشیم و مسیر باقیمانده تا پایان سال را با قدرت و توان بیشتری ادامه دهیم.

وی افزود:خوشبختانه اتفاقات خوبی در حوزه اشتغال در سطح استان اتفاق افتاد و نرخ مشارکت اقتصادی استان در تابستان امسال ۴۷ درصد بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش یافته است.

سنجری گفت: افزایش نرخ مشارکت اقتصادی استان خراسان رضوی حاصل مدیریت، برنامه ریزی مناسب و اجرای طرح مثلث اقتصادی بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین بر مبنای آمار مرکز ایران، نرخ بیکاری خراسان رضوی در انتهای تابستان ۹ درصد اعلام شد که نسبت به مدت مشابه پارسال دو درصد کاهش یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: به منظور تداوم تولید، ایجاد اشتغال و حمایت از تولیدات داخلی ایجاد ۷۸ هزار و  ۶۱۸ فرصت شغلی در این استان طی سال جاری هدف‌گذاری شده است که از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۵ هزار و ۱۰۸ فرصت شغلی در خراسان رضوی ایجاد شده که بیانگر تحقق ۵۷ درصدی میزان اشتغال است.

سنجری تصریح کرد: از این میزان اشتغال ۱۴ هزار و ۵۷۴ شغل در سامانه رصد توسط دستگاه‌های اجرایی ثبت شده و بخش دیگر اشتغال مربوط به نهادهای بنیاد مسکن، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت بوده که به صورت کتبی از سوی این دستگاه‌ها اعلام شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی تاکید کرد: جامعه کنونی ما بیش از هر زمان دیگری به اشتغال پایدار نیاز دارد و هدف دولت توسعه اقتصادی،حفظ سرمایه های جامعه و تسهیل در امر تولید است و سرمایه گذاری در بخش تولید موجب ایجاد اشتغال و توسعه پایدار در کشور است به همین خاطر رویکرد ما در اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ، ارتقاء فرهنگ کار ، بهبود و افزایش تعامل میان کارگران و کارفرمایان و حفظ کار است و اعتقاد داریم با افزایش روحیه تعامل،همدلی و مشارکت در واحد تولیدی و کاهش تنش ها می توانیم به رونق تولید کمک کنیم.

وی در خاتمه ضمن ارائه آخرین وضعیت طرح کارورزی فازغ التحصیلان ، مهارت آموزی و مشوق های بیمه ای در شهرستان گفت: خوشبختانه موانع این طرح برطرف شده است و عملکرد استان تحرک خوبی پیدا کرده که امیدواریم تا پایان سال به تعهد پیش بینی شده دست یابیم.

درج دیدگاه