شنبه, اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳

دو هزار نیروی کار خسارت‌دیده از سیل سرکار برگشتند

سیل نوبخت کمک بانکها سیل زدگان خسارت برنامه بودجه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از کاهش نرخ بیکاری استان در پاییز امسال به میزان ۱.۳ درصد نسبت به پاییز سال گذشته خبر داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از کاهش نرخ بیکاری استان در پاییز امسال به میزان ۱.۳ درصد نسبت به پاییز سال گذشته خبر داد.

به گزارش تعاون‌آنلاین، سعید مازندرانی گفت: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری گلستان با ۱.۳ درصد کاهش از ۱۰.۹ درصد در فصل پاییز سال گذشته به ۹.۶ درصد در پاییز امسال رسید و نسبت به تابستان سال جاری نیز ۱.۵ درصد کاهش را نشان می دهد.

مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال گلستان: رونق اشتغال مناطق مرزی ضامن امنیت مرزهاست

وی بازگشت ۲ هزار نیروی کار خسارت دیده از سیل ابتدی سال به مراکز تولیدی و صنعتی، استفاده از ۲۰ هزار میلیارد ریال وام در بخش های مختلف و ایجاد فرصت‌های شغلی توسط دستگاه های مرتبط را از جمله دلایل تک رقمی شدن نرخ بیکاری فصل پاییز امسال گلستان اعلام کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان اذعان کرد: از محل اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری تا کنون ۳۹۲ میلیارد تومان تسهیلات به ۵ هزار و ۱۱۵ طرح با اشتغالزایی بیش از ۷ هزار  و ۹۰۰ نفر پرداخت شد که ۵۵ درصد از این طرح ها ایجادی، ۳۹ درصد توسعه ای و ۶ درصد سرمایه در گردش بود.

به گفته وی عمده تسهیلات اشتغالزایی در گلستان به ترتیب در بخش های کشاورزی، خدمات و صنعت است.

مازندرانی تاکید کرد: جذب اعتبارات اشتغال پایدار روستایی برای ایجاد هفت هزار و ۹۰۰ فرصت شغلی، ایجاد ۳ هزار فرصت شغلی از طریق جذب اعتبارات تخصیصی مشاغل خانگی، مشارکت بخش خصوصی در ایجاد اشتغال و استفاده از تسهیلات رونق اشتغال فراگیر با مشارکت دستگاه های مرتبط از جمله جهادکشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و کمیته امداد را می توان از دیگر عوامل کاهش نرخ بیکاری فصل پاییز امسال گلستان برشمرد و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال به تعهد ملی ایجاد ۲۵ هزار شغل در گلستان دست پیدا کنیم.

طبق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ گلستان یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت دارد.

 

درج دیدگاه