جمعه, اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳

در نشست هم‌اندیشی معاون امور تعاون و استاندار خراسان شمالی مطرح شد:

رازوجرگلان شهرستان نمونه بخش تعاون می‌شود

نشست هم اندیشی
نشست هم اندیشی

نشست هم‌اندیشی طرح توسعه شهرستان رازوجرگلان، با حضور معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیران کل استانی این وزارتخانه، استاندار خراسان شمالی و جمعی از مسئولان کشوری برگزار شد.

در این نشست، معاون امور تعاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: تمام جمعیت شهرستان ۶۰ هزار نفری رازوجرگلان می‌توانند به عضویت تعاونی توسعه و عمران این منطقه در‌آیند و قرار است رازوجرگلان به شهرستان نمونه بخش تعاون در کشور تبدیل شود.

سید حمید کلانتری از انعقاد قرارداد مشترک بین این معاونت و دستگاه‌های ذی‌ربط، برای ارتقای ظرفیت‌های بخش تعاون در شهرستان رازوجرگلان خبر داد و با یادآوری نمونه‌هایی از ظرفیت‌های توسعه بخش تعاون در رازوجرگلان، از جمله پرورش اسب اصیل ترکمن، توسعه نوغانداری و صنعت ابریشم، فرش و صنایع‌دستی و قابلیت‌های این شهرستان در حوزه گردشگری خاطرنشان کرد: با توجه به تصویب لایحه تخصیص ۱.۵ میلیارد دلار منابع صندوق توسعه ملی برای توسعه اشتغال در مناطق روستایی و شهرهای با کمتر از ۱۰ هزار نفر جمعیت، انتظار می‌رود حوزه تعاون نیز از این تسهیلات که کم‌بهره هم هستند، برای ارتقای ظرفیت‌های خود بیشتر استفاده کند.

وی اظهار کرد: روحیه تعاون و کار جمعی در خراسان شمالی با حمایت‌های مهندس صالحی، استاندار خراسان شمالی بیش از پیش تقویت شده است.

استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست مشترک با اشاره به نقش‌آفرینی علی ربیعی، وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی به عنوان جانشین فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی در این استان، بیان کرد: این وزارتخانه برای توسعه بخش‌های گوناگون اقتصادی این خطه، همواره توجه و نگاه ویژه‌ای داشته است.

محمدرضا صالحی، خواستار تقویت منابع مالی، تسهیلاتی و مدیریتی برای تسریع در فرایندهای توسعه‌ای استان، بخصوص در حوزه تعاون شد و افزود: در این راستا باید از توان بنیادها و نهادهای مالی و توسعه‌ای بیشتر بهره گرفت.

استاندار خراسان شمالی در نشست هم‌اندیشی طرح توسعه تعاونی‌های رازوجرگلان تصریح کرد: با اجرا شدن تفاهمنامه توسعه بخش تعاون، شهرستان رازوجرگلان به عنوان پایلوت و الگوی محرومیت‌زدایی در کشور معرفی خواهد شد.

 

درج دیدگاه