جمعه, اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳

روستاها ؛ محور اصلی تولید و اشتغال

سرپرست اداره تعاون روستایی شهرستان قزوین گفت: با شناسایی توانمندی های اقتصادی روستاها زمینه رونق تولید و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی فراهم می شود.

سرپرست اداره تعاون روستایی شهرستان قزوین گفت: با شناسایی توانمندی های اقتصادی روستاها زمینه رونق تولید و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی فراهم می شود.

به گزارش تعاون آنلاین، علینقی سیمیاری روز دوشنبه در جلسه تعاونی زنان با بیان اینکه احیای شرکت تعاونی روستایی زنان اردبیلک و فعال سازی آن ضروری است، اظهار کرد: بررسی و شناخت امکانات بالقوه در محیط روستا و نیروهای کارآفرین در این عرصه موجب تقویت افزون تر بنیان های فکری، مهارتی، اقتصادی و روستائیان می شود.

سرپرست اداره تعاون روستایی شهرستان قزوین تصریح کرد: به تدریج می توان با آموزش بیشتر به ویژه زنان روستایی، آنان را به سمت گسترش فعالیت ها و صنایع تولیدی سوق داد و در این راه ضرورت ایجاد تشکل ها در بین زنان خصوصاً در قالب شرکت های تعاونی روستایی بیشتر آشکار می شود.

وی بر تقویت، توسعه، تامین و افزایش سرمایه تاکید کرد و افزود: به منظور حضور حداکثری بانوان منطقه شناسایی فعالیت های اقتصادی موجود در منطقه بسیار مهم است و می تواند پایداری فعالیت درآمد زا را تضمین کند.

سیمیاری با اشاره به نقش زنان در اقتصاد خانواده بیان کرد: شرکت تعاون روستایی زنان اردبیلک می تواند حداکثر بهره وری را از بانوان در راستای اشتغال زایی داشته باشد.

وی تاکید کرد: با توجه به پتانسیل ها،  شرکت تعاونی روستایی زنان اردبیلک می تواند در زمینه گل محمدی، زعفران، پرورش مرغ بومی، زنبورعسل، گل گاوزبان، صنایع دستی و تهیه عرقیات گیاهی فعالیت کند.

زینعلی مدیرعامل شرکت تعاونی روستایی زنان اردبیلک هم در این جلسه گفت: این شرکت به منظور فعال سازی تعاونی و برون رفت از وضعیت فعلی آماده همکاری در ابعاد مختلف است.

درج دیدگاه