سه شنبه, اردیبهشت ۱۱, ۱۴۰۳

روستاها اولین اولویت برای اشتغال هستند

استان مرکزی با بیش از یک میلیون ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارای یک هزار و ۶۴۸ روستا است که یک هزار و ۲۱۰ روستای آن دارای سکنه است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: ۵۳۹ شغل در ۶ ماه گذشته از طریق پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در روستاهای این استان ایجاد شده است.

به گزارش تعاون آنلاین، محمد تقی آبایی هزاوه  افزود: طرح اشتغال روستایی از سال گذشته در دستور کار قرار گرفت اما، دستور العمل پرداخت تسهیلات آن از دی ماه ۹۶ به استان مرکزی ابلاغ و پرداخت شد تسهیلات از بهمن ماه پارسال کلید خورد.

وی بیان کرد: در این مدت یکهزار و ۶۵ طرح اشتغال روستایی با اعتباری بالغ بر سه هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال در کمیته های فنی استان مرکزی مصوب و به بانک های عامل معرفی شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: ۲۱۸ طرح تاکنون در بانک های عامل به عقد قرارداد انجامیده و ۱۶۲ طرح موفق به دریافت ۲۳۸ میلیارد ریال تسهیلات شده اند.
آبایی هزاوه تصریح کرد: سهم تسهیلات اشتغالزایی روستایی این استان یکهزار و ۲۵ میلیارد ریال است.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ۱۴۵ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی برای سال جاری در این استان با عاملیت بانک های ملی، صادرات و تجارت ابلاغ شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: ۳۵۲ عنوان شغل در راستای مشاغل خانگی در این استان تعریف شده که متقاضیان می توانند برای دریافت این تسهیلات به دستگاه های مربوطه مراجعه و یا از طریق سامانه اینترنتی به آدرس www.mashaghelkhanegi.ir نسبت به ثبت نام مشاغل خانگی اقدام کنند.
استان مرکزی با بیش از یک میلیون ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارای یک هزار و ۶۴۸ روستا است که یک هزار و ۲۱۰ روستای آن دارای سکنه است.

درج دیدگاه