جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

سهم کردستان از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: در یک سال گذشته تاکنون ۱۹۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در استان پرداخت و برای ۴ هزار و ۹۰۰ نفر شغل ایجاد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: در یک سال گذشته تاکنون ۱۹۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در استان پرداخت و برای ۴ هزار و ۹۰۰ نفر شغل ایجاد شده است.

به گزارش تعاون آنلاین، برهان صلواتی در دیدار اعضای تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و تعاونی استان با نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار داشت: کلیه مدیران نظام جمهوری اسلامی مدیون تلاش‌ها و زحمات سربازان واقعی حوزه اقتصاد، طیف گسترده کارآفرینان، کارفرمایان و نخبه‌های حوزه کارگری هستند.

وی افزود: دشمنان تلاش بسیاری کردند که اجازه ندهند، ملت ایران چهلمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی را جشن بگیرند، اما به لطف خدا بهتر و مردمی‌تر از گذشته، جنب و جوش برگزاری این ایام‌الله را شاهد هستیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان با تاکید بر ضرورت حمایت بیشتر از کارآفرینان تصریح کرد: اگر حضور، همراهی و همفکری این قشر زحمت‌کش نباشد هیچ گونه اتفاقی در این مجموعه نخواهد افتاد و اگر موفقیتی در این سازمان بوده به واسطه حضور این کارآفرین‌های تلاشگر است.

وی با اذعان به اینکه یکی از مشکلات و معضلات موجود در استان کردستان سرمایه‌گذاری و اشتغال است، ادامه داد: رویکرد این اداره‌کل براساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، مصوبات قانون مجلس و تاکید دولت در بخش اشتغال و سرمایه‌گذاری بوده بطوریکه در بخش اشتغال پایدار روستایی در یک سال گذشته تاکنون، علی‌رغم اینکه سهم استان کردستان ۵۰ درصد اعتبار ابلاغی یعنی ۱۳۰ میلیارد تومان بود، ۱۹۰ میلیارد تومان در قالب دو هزار و ۵۹۹ طرح با اشتغال‌زایی چهار هزار و ۹۰۰ نفر پرداخت شده است.

صلواتی افزود: در گذشته اعتبارات اشتغال‌زایی به‌دلیل کامل نشدن مدارک مورد نیاز بانک‌ها، صددرصد مصوب و پرداخت نمی‌شد، اما اکنون تا سقف ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار طرح‌ در بانک‌ها وجود دارد و با آمادگی کامل، طرح‌ها پذیرش و تصویب خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان خاطرنشان کرد: در بخش اشتغال فراگیر با پرداخت ۴۵ میلیارد تومان در قالب ۲۲۰ طرح، برای یکهزار و ۲۶۴ نفر شغل ایجاد شده و در حوزه مشاغل خانگی نیز ۹ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

درج دیدگاه