شمارش معکوس برای انتخابات اتاق تعاون آغاز شد

در حالی که کمتر از ۴۸ ساعت به برگزاری انتخابات اتاق تعاون باقی است ، تنور انتخابات در پارلمان یکی از سه رکن اقتصادی کشور در قانون اساسی در حال داغ شدن است . به گزارش تعاون انلاین، رقابت های انتخاباتی در آستانه برگزاری انتخابات اتاق تعاون در حال داغ تر شدن است به طوری […]

در حالی که کمتر از ۴۸ ساعت به برگزاری انتخابات اتاق تعاون باقی است ، تنور انتخابات در پارلمان یکی از سه رکن اقتصادی کشور در قانون اساسی در حال داغ شدن است .

به گزارش تعاون انلاین، رقابت های انتخاباتی در آستانه برگزاری انتخابات اتاق تعاون در حال داغ تر شدن است به طوری که خبرهای رسیده نشان می دهد تعاونگران شلوغ ترین روزهای کاری شان را در سال پشت سر می گذارند .

جلسات فشرده و متعددی که از سوی بسیاری از کاندیداها در حال برگزاری است، فرصت را برای حضور مداوم در برنامه ها از برخی از تعاونگران گرفته است .

بررسی ها نشان می دهد تعداد کاندیداها این دوره بالاست و همین امر می تواند موجبات افزایش سطح رقایت های انتخاباتی را سبب شود .

انتخابات اتاق تعاون هر سه سال یک بار برگزار می شود . اتاق تعاون ایران در سال ۱۳۷۳ با هدف بهبود وضعیت تعاونی ها و به دنبال آن بهبود فضای کسب و کار شکل گرفت . با این حال بسیاری از تعاونگران بر این اعتقادند که در سال های گذشته اتاق تعاون نتوانسته است به تثبیت و تقویت موقعیت این بخش از اقتصاد کمک کند.

بر اساس این گزارش تعاونگران سیطره سیاست بر اتاق تعاون را از یک سو و عدم تمایل برخی از فعالان این حوزه برای بازنشستگی و ورود افراد تازه نفس و جدید را از سوی دیگر عاملی برای وجود چنین وضعیتی می دانند .

برخی از تعاونگران معتقدند تعاون یکی از سه رکن اقتصاد ایران است که در قانون اساسی نیز بدان اشاره شده اما هنوز جایگاه اصلی و واقعی خود را نیافته است .

بررسی ها نشان می دهد هر چند تعداد کاندیداها زیاد است اما در بین آنها افراد تحصیلکرده و کاربلد زیاد هستند و امیدوارم در این دوره تعاونگران به دور از خط کشی های سیاسی رای خود را به صندوق بیندازند .

یکی از تعاونگران در این زمینه گفت: اگر امور نتوانسته ایم به جایگاه واقعی خود دست یابیم یا انتقادی از اتاق تعاون داریم، باید در نظر بگیریم که رای ماست که چنین وضعیتی را رقم می زند .

او ابراز امیدواری کرد در این دوره با ورود افرادی تازه نفس تغییراتی مثبت در اتاق تعاون رقم بخورد .

سیطره سیاسیون بر اتاق تعاون، تنها مورد اعتراض وی و برخی دیگر از همفکرانش نیست . کسانی که خود را برای انتخابات کاندیدا کرده اند نیز در این زمینه گلایه هایی داشتند و می گفتند که نفوذ سیاسی ها و در نظر گرفتن این اتاق به عنوان جایگاهی برای سیاسی کاری و … بخش تعاون را به شدت ضعیف کرده است .

برخی از تعاونگران نیز معتقد بودند جایگاه اتاق تعاون لازم است حتی بالاتر از جایگاه اتاق بازرگانی در اقتصاد شود اما همین امر مانعی بزرگ در برابر عرض اندام اتاق تعاون ایجاد کرده است.

 

 

درج دیدگاه