پنج شنبه, اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۳

صادرات مرغ آزاد شد / ۳۵ درصد تولید مرغ در اختیار تعاونی‌های تولیدی است

با رایزنی های صورت گرفته ، صادرات مرغ از کشور بار دیگر مجوزهای لازم را ردیافت کرده و آزاد اعلام شد . حمید فاضلی، رییس اتحادیه و عضو هیات مدیره اتحادیه سراسری شرکت‌های مرغداری کشور با اعلام این مطلب در گفتگو با تعاون آنلاین افزود: پیش از این با هدف تنظیم بازار و ممانعت از […]

با رایزنی های صورت گرفته ، صادرات مرغ از کشور بار دیگر مجوزهای لازم را ردیافت کرده و آزاد اعلام شد .

حمید فاضلی، رییس اتحادیه و عضو هیات مدیره اتحادیه سراسری شرکت‌های مرغداری کشور با اعلام این مطلب در گفتگو با تعاون آنلاین افزود: پیش از این با هدف تنظیم بازار و ممانعت از ایجاد کمبود ، صادرات مرغ از کشور ممنوع اعلام شده بود اما با توجه به ظرفیت بالای تولید مرغ در کشور، رایزنی ها نتیجه داد و صادرات مرغ آزاد اعلام شد.

فاضلی با تاکید بر اینکه بخش عمده تولید مرغ کشور در اختیار تعاونی‌هاست، گفت: تعاونی‌های تولیدی در حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد از تولید مرغ کشور را در اختیار دارند و با توجه به میزان مصرف مرغ در کشور و ظرفیت نصب شده، امکان افزایش تولید نیز فراهم است.

وی قیمت مرغ در بازارهای جهانی را بین یک دلار و هشتاد سنت تا دو دلار و بیست سنت اعلام کرد و گفت: با افزایش قیمت دلار، صادرات مرغ سود و صر فه فراوانی داشت اما با ممنوعیت صادرات این امکان از میان رفت .

وی با اشاره به اینکه در وضعیت کنونی قیمت مرغ معقول است، اضافه کرد: مرغ بین ۱۱ هزار و پانصد تومان تا ۱۲ هزار تومان اگر باشد، تولید کننده می تواند به فعالیتش ادامه دهد .

این فعال صنعت مرغ در بخش دیگری از سخنانش در خصوص میزان صادرات مرغ در سال گذشته گفت: در سال گذشته در حدود صد هزار تن مرغ از کشور صادر شد که امکان افزایش این  رقم در سال جاری همچنان فراهم است.

درج دیدگاه