یکشنبه, اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳

طرح های اشتغالزایی خدماتی، گردشگری و تولید در قشم

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: ۹ طرح اشتغال روستایی در زمینه های خدماتی، گردشگری و تولید، با اعتبار ۱۶۵ میلیارد ریال در جزیره قشم از محل تسهیلات معاونت روستایی ریاست جمهوری تصویب شد.

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: ۹ طرح اشتغال روستایی در زمینه های خدماتی، گردشگری و تولید، با اعتبار ۱۶۵ میلیارد ریال در جزیره قشم از محل تسهیلات معاونت روستایی ریاست جمهوری تصویب شد.

به گزارش تعاون آنلاین، سلیمان رنجبری افزود: کارگروه تسهیلات اشتغال روستایی از تاریخ چهارم مهر ماه سال جاری و بر اساس تفاهم نامه همکاری این سازمان با معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری آغاز به کار کرد.

وی ادامه داد: تفاهمنامه مذکور با هدف توسعه پایدار روستایی و اشتغالزایی در منطقه و به منظور تسهیل در دریافت وام های بانکی برای روستاییان جزیره منعقد شد.

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: طرح توسعه شناور سازی درخواست تسهیلاتی به مبلغ چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال دارد که با اجرایی شدن آن ۱۱ فرصت شغلی ایجاد می شود.

وی افزود: همچنین درخواست شرکت پودر ماهی صیاد قشم برای دریافت تسهیلاتی بیش بر ۹ میلیارد ریال بررسی شد که می تواند با خرید تجهیزات، ۱۵ شغل جدید ایجاد کند.

رنجبری ادامه داد: شرکت سیاه دریای قشم نیز برای برای توسعه شرکت و تجهیز آن به سردخانه و فعالیت در حوزه بسته بندی ماهی و میگو به ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات نیاز دارد که توسعه آن ۳۰ فرصت شغلی ایجاد می کند.

به گفته وی، اقامتگاه بوم گردی واقع در روستای طَبل با دریافت ۱۳ میلیارد ریال تسهیلات برای ۱۲ نیروی جدید اشتغالزایی می کند.

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت: شرکت تعاونی دهکده ارتباطات قشم به منظور توسعه زیرساخت های روستاهای غرب جزیره برای دسترسی ارزان به تلفن ثابت و اینترنت درخواست ۲۵ میلیارد ریال تسهیلات دارد که با اجرایی شدن ۸۰ شغل ایجاد می شود.

رنجبری گفت: درخواست یک شرکت تولید پوشاک نیز برای دریافت تسهیلات به مبلغ ۵۳ میلیارد ریال در کارگروه تسهیلات اشتغال روستایی مطرح و تصویب شد که منجر به اشتغالزایی برای ۳۸ جوان بومی می شود.

به گفته وی، درخواست تسهیلات پنج میلیارد ریالی برای راه اندازی نمایندگی ایران با اشتغال ۱۵ نفر و نیز درخواست تسهیلات ۵۰۰ میلیون ریالی برای کارگاه تعمیرانی با اشتغالزایی سه نفر تصویب شده است.

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت: یک شرکت در حوزه گردشگری نیز درخواست تسهیلاتی به مبلغ پنج میلیارد ریال با قابلیت ایجاد ۱۵ فرصت شغلی دارد که رویکردی جدید در حوزه گردشگری جنگل های حَرّا دارد.

درج دیدگاه