پنج شنبه, فروردین ۳۰, ۱۴۰۳

عضو کمیسیون اقتصادی: افزایش سهم بازار داخلی با تقویت بخش متوسط جامعه

معصومه-آقاپور-علیشاهی
معصومه-آقاپور-علیشاهی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می گوید که برای کمک به تعاونی ها باید سهم بازار داخلی را افزایش دهیم و این کار با تقویت بخش متوسط جامعه اتفاق می افتد. معصومه آقاپور علیشاهی گفته که در رابطه با تقویت اقشار متوسط نیز هدایت جریان های حقوقی و پرداخت های کارکنان به پرداخت های غیرنقدی برای […]

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می گوید که برای کمک به تعاونی ها باید سهم بازار داخلی را افزایش دهیم و این کار با تقویت بخش متوسط جامعه اتفاق می افتد.
معصومه آقاپور علیشاهی گفته که در رابطه با تقویت اقشار متوسط نیز هدایت جریان های حقوقی و پرداخت های کارکنان به پرداخت های غیرنقدی برای خرید اجناس و کالاهای ایرانی راه گشاست.
آقاپور با بیان اینکه باید فرصتها را شکار کنیم نه اینکه فرصت سوزی کنیم گفت: همچنین باید قوانینی هم در بخش گمرک تصویب شود که از طریق آن نظارت ها بیشتر شود .
او با اشاره به اینکه اکنون بیشتر شرکت های تعاونی ما که سهام دار شرکت های سهامی هستند بین پنج تا ۴۰ درصد از ظرفیتشان کار می کند افزود: ما باید سعی کنیم کارایی و اثربخشی شرکت هایی که در حال حاضر موجود است را به ۸۰ درصد افزایش دهیم و این عامل باعث می شود دست کم نرخ بیکاری بین دو تا پنج درصد کاهش پیدا کند و از ظرفیت موجود به بهترین نحو استفاده شود.
این نماینده اصلاح طلب مردم شبستر یکی از راهکارهای دیگر برای تقویت تعاونی ها را افزایش سهم تولید می داند و می گوید: چرا تولیدکنندگان ما به جای پنج درصد از ۴۰ درصد ظرفیتشان استفاده نمی کنند؛ چون آن ها سهم بازار ندارند و فروششان کم است؛ باید فروششان را تقویت کنیم و این کار با مهندسی فروش ممکن می شود.
آقاپور در ادامه بیان داشت: مهندسی فروش نیز با افزایش سهم بازارها چه داخلی و چه خارجی اتفاق می افتد؛ سهم بازار خارجی و مشتری یابی به روابط سیاسی بستگی دارد و الحمدلله اکنون بازارهای خوبی در کشورهای خارجی داریم.
او در پایان پیشنهاد می کند که به بخش تولید نیز یارانه های خاصی تعلق بگیرد؛ چرا که تولیدکننده های داخلی که بر فرض هزینه برق و گازشان دو برابر می شود، قاعدتا توانایی رقابت با بازارهای خارجی را ندارند.

درج دیدگاه