شنبه, اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳

لزوم صیانت از نیروی کار و استمرار حیات اقتصادی کارگاه‌ها

تعاون آنلاین – مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجنتماعی استان یزد با تاکید بر توجه ویژه به تنظیم منابع و مصارف بیمه بیکاری، خواستار صیانت از نیروی کار و استمرار حیات اقتصادی کارگاه‌ها با رصد به موقع مشکلات واحدهای تولیدی شد.

«محمد جواد حیدری» مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در نشست هم‌اندیشی کارشناسان بیمه بیکاری استان که به منظور ایجاد وحدت رویه و هماهنگی در امور اجرایی برگزار شد، با تاکید بر لزوم تعامل و همفکری بیش از پیش برای تحقق اهداف و برنامه های وزارت متبوع، خواستار توجه ویژه به تنظیم منابع و مصارف بیمه بیکاری در کمیته‌های تشخیص بیمه بیکاری شد.

وی با بیان این که صیانت از نیروی کار و استمرار حیات اقتصادی کارگاه از اولویت‌های برنامه‌هاست به کارشناسان توصیه کرد که مشکلات واحدها را به موقع رصد و نسبت به اصلاح و بروز رسانی اطلاعات اقدام کنند.

«سید امیر میروکیلی» رییس حراست این اداره کل نیز به آسیب‌شناسی هیئت‌های تشخیص دو نفره بیمه بیکاری پرداخت و ابراز کرد: یکی از گلوگاه هایی که می تواند منشا فساد شود، همین کمیته‌ها است که می‌طلبد مراقبت بیش از پیش معمول شود.

وی همچنین برای جلوگیری از تضییع حق احتمالی بیمه شده یا صندوق بیمه بیکاری، خواستار دقت نظر در بررسی‌های جامع و کامل درخواست‌های متقاضیان طبق قانون بیمه بیکاری و آیین‌نامه‌های اجرایی شد.

به گزارش ایسنا، «قاسمیان» کارشناس اداره حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری استان نیز هدف از تشکیل این جلسه هم اندیشی ایجاد وحدت رویه، تعامل و هم افزایی در جهت خدمت به جامعه هدف دانست و بر دقت نظر کافی در تنظیم فرم درخواست متقاضیان و ورود اطلاعات در نرم‌افزار تاکید کرد.

وی با تشریح شاخصهای مهم در ارزیابی،عملکرد ۹ ماهه ادارات اجرایی در خصوص نرم‌افزار بیمه بیکاری و میزان تحقق آمار در سامانه مدیریت برنامه و عملکرد را مورد بررسی و راهکارهایی در جهت بهبود عملکرد ارائه کرد.

درج دیدگاه