سه شنبه, اردیبهشت ۴, ۱۴۰۳

محدودیتی در تعداد دفعات ارایه تسهیلات نداریم

عضو هیات مدیره صندوق نوآوری و شکوفایی گفت : نبود محدودیت در تعداد دفعات ارائه تهسیلات مزیت صندوق به شمار می رود و بر دو مولفه کیفیت و توسعه بازار متمرکز هستیم. به گزارش تعاون انلاین  صبح امروز با حضور در نشست تخصصی تعاونی های دانش بنیان گفت : این صندوق در سال ۱۳۹۱ تاسیس […]

عضو هیات مدیره صندوق نوآوری و شکوفایی گفت : نبود محدودیت در تعداد دفعات ارائه تهسیلات مزیت صندوق به شمار می رود و بر دو مولفه کیفیت و توسعه بازار متمرکز هستیم.

به گزارش تعاون انلاین  صبح امروز با حضور در نشست تخصصی تعاونی های دانش بنیان گفت : این صندوق در سال ۱۳۹۱ تاسیس شد و از ابتدای سال ۹۳ فعالیت خود ر ا به صورت کامل آغاز کرد. به گفته وی شرکت ها بعد ازبررسی و احراز دانش بنیان بودن می توانند از صندوق درخواست تسهیلات داشته باشند.

رحیمی افزود: تا کنون درخواست دریافت تسهیلات ۱۴۰۰ شرکت را دریافت کرده ایم که از این تعداد طرح ۱۰۰۰ شرکت به تصویب صندوق رسیده است. عضو هیات مدیره صندوق نوآوری و شکوفایی خدمات ارایه شده این صندوق را در دو بخش معرفی کرد و گفت:

اولین گروه از تسهیلات به دو حوزه نمونه سازی و تولید با  نرخ تسهیلات ۱۲% اختصاص دارد .وی مشارکت پرخطر و کم خطر را در گروه دوم تسهیلات پرداختی این صندوق قرار داد و افزود:در طرح مشارکت پر خطر، با طرح هایی که ریسک سرمایه گذاری زیاد است اما در صورت موفقیت درآمد ناشی از آن بالاست، مشارکت می شود. دانشگاه ها و مخترعین عمده گروه های هدف این طرح هستند. شتاب دهنده ها به عنوان بخشی از کسانی هستند که می توانند از این طرح استفاده کنند و پیشنهاد داریم برای تعاونی ها که در این بخش وارد شوند.در طرح مشارکت کم خطر بررسی ها صورت گرفته و زوایای مختلف طرح کاملا روشن است. صندوق در این زمینه تا سقف

۳۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان تسهیلات مشارکتی پرداخت می کند.

رحیمی توسعه بازار محصولات دانش بنیان را به عنوان سومین نوع از خدمات ارایه شده از سوی صندوق نام برد و اظهار داشت: این خدمات در سه بخش خدمات لیزینگ، صدور ضمانت نامه برای شرکت در مناقصه و برای حسن انجام کار و کمک صادرات محصولات دانش بنیان عرضه می شود. چهارمین نوع، بخش خدمات فنی است. در این طرح صندوق نوآوری و شکوفایی، وام قرض الحسنه برای احداث و تجهیز آزمایشگاه های مرجع در نظر گرفته است .به گفته وی نبود محدودیت در تعداد دفعات ارائه تهسیلات مزیت صندوق به شمار می رود و بر دو دو مولفه کیفیت و توسعه بازار متمرکز است.

درج دیدگاه