شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

محمدی:طرح روستا- تعاون سال آینده هم اجرا می‌شود/ تعاونی‌ها ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات گرفتند

تا کنون نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب تسهیلات به تعاونی ها پرداخت شده است. البرزمحمدی، مدیرکل دفتر تعاونی های تولیدی با اعلام این مطلب در گفتگو با تعاون آنلاین افزود: اعطای تسهیلات در طرح روستا- تعاون با جدیت دنبال می شود و برای بهبود وضعیت در این حوزه هر هفته نیز گزارش […]

تا کنون نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب تسهیلات به تعاونی ها پرداخت شده است.

البرزمحمدی، مدیرکل دفتر تعاونی های تولیدی با اعلام این مطلب در گفتگو با تعاون آنلاین افزود: اعطای تسهیلات در طرح روستا- تعاون با جدیت دنبال می شود و برای بهبود وضعیت در این حوزه هر هفته نیز گزارش های تحلیلی از ۳۱ استان بررسی و تدوین می شود تا عملیات نظارت بر پرداخت تسهیلات با دقت بالا انجام شود.

وی در خصوص شیوه های نظارت بر روند اعطای تسهیلات گفت: برخی از کندی روئند اعطای تسهیلات گلایه دارند اما باید تاکید کنم  قصد ما پول پاشی نیست، قصد ما انجام یک کار تولیدی و اقتصادی در روستاهاست برای همین مساله ممکن است سختگیری هایی در بررسی طرح های ارائه شده به خرج دهیم تا بهترین طرح با بهترین کیفیت انتخاب شود. در واقع ما قصد نداریم برای رفع تکلیف با پرداخت تسهیلات بی هدف تنها عدد و رقم به مقامات ارائه کنیم و بگوییم موجودی تمام شد بلکه می‌خواهیم این موجودی انشاالله سبب حرکت خیری در روستاها شده و شرایط را بهبود ببخشد.

به گفته وی تا کنون در حدود ۱۲ درصد از تسهیلات پرداخت شده اما روند پرداخت تسهیلات مناسب است و طرح های کیفی که برای اجرا در روستاها ارائه می‌شود ما را امیدوار می کند که اتفاقات خوبی در این کانون های تولید رقم خواهد خورد.

وی گفت: همان طور که تاکید کردم ما قصد پول پاشی نداریم و نمی‌خواهیم تجربه تلخ سال‌های قبل در حوزه اعطای تسهیلات را تکرارکنیم. این پول متعلق به بیت المال است و ما با حساسیت بالایی تسهیلات را در این بخش پرداخت می کنیم و تلاش داریم پول به اهلش برسد.

محمدی در پاسخ به این سئوال که با توجه به میزان تسهیلات پرداختی، آیا این طرح در سال آینده نیز تداوم خواهد داشت؟ توضیح داد: حتما همین طور خواهد بود. در شرایط کنونی نیز تمام پول در اختیار بانک ها قرار نگرفته و تسهیلات مرحله به مرحله با تخصیص اعتبار به بانک های عامل طرح تخصیص داده می شود. این پول اگر عملکرد خوبی داشته باشد، در سال های آینده نیز در همین بخش می چرخد. البته با توجه به دوره ای که برای تنفس این تسهیلات در نظر گرفته شده است، طبیعتا این گردش اعتبار به سرعت رخ نخواهد داد.

 

 

 

درج دیدگاه