پنج شنبه, فروردین ۹, ۱۴۰۳

تحقق ایده های بزرگ با سرمایه های کوچک

حسین-زاده-صندوق-ضمانت-سرمایه گذاری-تعاون
تحقق ايده هاي بزرگ با سرمايه هاي كوچك

»سپیده پیری مدیر عامل صندوق ضمانت و سرمایه گذاری بخش تعاون مطرح کرد مدیر عامل صندوق ضمانت و سرمایه گذاری بخش تعاون گفت:عموم مردم در جامعه اعتبارات خردی دارند که قابل سرمایه گذاری است. عملا ارتباط بین دارندگان ایده های برتر و دارندگان منابع خرد نمی تواند در فضای عادی برقرار شود و اعتماد بین […]

»سپیده پیری

مدیر عامل صندوق ضمانت و سرمایه گذاری بخش تعاون مطرح کرد

مدیر عامل صندوق ضمانت و سرمایه گذاری بخش تعاون گفت:عموم مردم در جامعه اعتبارات خردی دارند که قابل سرمایه گذاری است. عملا ارتباط بین دارندگان ایده های برتر و دارندگان منابع خرد نمی تواند در فضای عادی برقرار شود و اعتماد بین طرفین حاصل شود. طرح« تأمین مالی جمعی » پاسخی به این نیاز است که  در کوتاهترین زمان ممکن امکان ارتباطات گسترده ای را فراهم می کند.

به گزارش «تعاون آنلاین» مهدی حسین زاده در  آیین رونمایی از طرح« تأمین مالی جمعی » گفت:«عموم مردم در جامعه اعتبارات خردی دارند که قابل سرمایه گذاری است. عملا ارتباط بین دارندگان ایده های برتر و دارندگان منابع خرد نمی تواند در فضای عادی برقرار شود و اعتماد بین طرفین حاصل شود. در دنیا روشی به نام کراپ فاندینگ یا تامین مالی جمعی وجود دارد که در ایران بر اساس بومی سازی سایتی را طراحی کردیم که افراد ایده های خود را در آن سایت ارائه دهند و پس از ارزیابی در صورتی که طرح دارای توجیه اقتصادی باشد و اعتماد ما را جلب کند از افرادی  که دارای سرمایه های خرد هستند دعوت می کنیم و تعاونی های مجازی برای آنها تشکیل می دهیم. البته ناگفته نماند که اصل سرمایه از سوی صندوق تضمین می شود چنانچه طرحی در حین انجام با مشکل مواجه شد سرمایه مردم هدر نرفته و به آنها بازگردانده می شود.»حسین زاده در ادامه افزود:« مدل دیگر طرح تامین جامع مالی جمعی این است که افراد می توانند به عنوان قرض هم در این طرح شرکت کنند و بر اساس نرخ بازدهی که طرح ارائه می دهد ما اصل و سود سرمایه را تامین می کنیم و مشارکتی انجام نمی گیرد. »وی در رابطه با اینکه آیا تنها تعاونیها از این طرح بهره مند می شوند چنین پاسخ داد:«حدود ۷۰ درصد اعتبارات این طرح  متعلق به تعاونی هاست و ۳۰ درصد دیگر مربوط به طرح های دانش بنیان و خوشه ها و زنجیره های تولید است. همچنین اولویت با طرح های دانش بنیان است  و طرح های مستقر در مناطق محروم و دور افتاده است.حسین زاده همچنین درباره میزان آورده صاحبان ایده گفت :«بر اساس طرحی که مجریان به صندوق ضمانت ارائه می دهند ما حتی با صفر درصد آورده هم پذیرش می کنیم به شرطی که در ارزیابی طرح نمره بالایی کسب کرده باشند اما اگر ریسک طرح بالا باشد باید درصدی آورده داشته باشند. همچنین تیم داوری ما از اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و کارآفرینان موفق هستند. »

 

درج دیدگاه