جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

حمید کلانتری از مزایای پورتال جامع تعاون می گوید

مهندس کلانتری معاون تعاون وزرات تعاون کار و رفاه اجتماعی
مهندس کلانتری درباره پورتال تعاون می گوید

شکل گیری بازار مجازی، هم افزایی علمی و انتقال تجارب موفق به گزارش تعاون آنلاین: معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشتراک دانش، انتشار اخبار و رویدادهای مهم تعاونی های سراسر جهان، انتقال تجارب موفق و تعامل در بازار مجازی را از جمله مزیت های این  اقدام خواند و گفت: پورتال می […]

شکل گیری بازار مجازی، هم افزایی علمی و انتقال تجارب موفق

به گزارش تعاون آنلاین: معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشتراک دانش، انتشار اخبار و رویدادهای مهم تعاونی های سراسر جهان، انتقال تجارب موفق و تعامل در بازار مجازی را از جمله مزیت های این  اقدام خواند و گفت: پورتال می تواند نقش کلیدی را ایفا کند که مشاور بخش تعاون باشد و دانش فعالان این بخش را به صورت گسترده با همه دغدغه مندان این بخش به اشتراک بگذارند.

سید حمید کلانتری در آیین رونمایی از پورتال جامعه تعاون اظهار کرد: «سیاست ما ارتقاء بهره‌وری در بخش تعاون است و به دنبال رقابت‌پذیرتر کردن تعاونی‌ها هستیم. وی افزود: استراتژی ما در وزارتخانه تعاون حرکت به سمت کاهش هزینه تمام شده کالا و افزایش کیفیت خدمات است. انتظاری که از اتحادیه‌های تعاونی داریم این است که در کارآمدتر شدن هیات مدیره‌ها و مدیریت تعاونی‌ها تلاش کنند. کلانتری با اشاره به ظرفیت اشتغال یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفری تعاونی‌ها افزود: در حال حاضر یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های کشور و مردم است که در صورت عدم پیش‌بینی راهکارهای موثر برای حل آن تبعات و آسیب‌های متعدد اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به دنبال دارد. معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سرمایه اول برای راه‌اندازی این پورتال را ۵۰ میلیارد ریال ذکر کرد و درباره‌ی بازار مجازی تعاون نیز اظهار کرد: این بازار زمینه تسهیل خرید و فروش تولیدات و محصولات تعاونی را به شکل مجازی فراهم می‌کند. به گفته وی بازار مجازی آرزوی دیرینه تعاونگران در حوزه مبادلات بخش تعاون بود و با راه‌اندازی آن امکان خرید و فروش محصولات بخش تعاون فراهم خواهد شد. بازار مجازی تعاون بخشی از پورتال جامع تعاون است. بر اساس ضرورت جدی که در تقویت تعاونی ها وجود دارد این بازار در قالب یک تعاونی سهامی عام امروز رونمایی شد و آغاز به کار کرد. هدف این بازار این است که بین تعاونی ها تعاملات اقتصادی جدی برقرار شود و خرید و فروش انجام شود. دور ترین تعاونی که در نقطه دور افتاده کشور کالایی تولید کند می تواند کالای خود را در سایت مجازی تعاون عرضه کند. تعاونی های بزرگتری که کار صادرات انجام میدهند می توانند خریدار این تعاونی باشند و به عبارتی بازار در بازار انجام دهیم و تولید کنندگان کسب و کارهای مختلف بتوانند تعامل کنند.

هم افزایی علمی و انتقال تجارب موفق از مسیر پورتال

معاون تعاون از افزایش ۶۵ درصدی نرخ ضمانت های صندوق ضمانت و سرمایه گذاری تعاون خبر داد و گفت «ظرفیت افزایش این رقم تا ۱۵۰ درصد هم وجود دارد اما متاسفانه در برخی استان ها هیچ تقاضایی برای این صندوق ارسال نمی شود.» وی همچنین به ارتباط بخش تعاون با صندوق کارآفرینی و امید اشاره کرد و گفت «تسهیلات ۴ در صدی این صندوق می تواند بسیار ی از تعاونی های کوچک را احیا کند. »

وی در رابطه با ماهیت این پورتال گفت: «پورتال جامع تعاون به شیوه شرکت تعاونی سهامی عام «هفتا» تشکیل شده که اعضای آن با مالکیت هر کدام ۵ درصد توسط اتاق تعاون تهران، بانک توسعه تعاون، شرکت توسن، پیشگامان رسانه پارس، سامانه آریاهمراه و شرکت سرمایه‌گذاری آسیاکام (سهامی عام) تشکیل شده است. معاون تعاون آغاز به کار پورتال جامع تعاون را فرصتی برای اشتراک دانش، انتشار اخبار و رویدادهای مهم تعاونی های سراسر جهان، انتقال تجارب موفق را از جمله مزیت های این اقدام خواند و افزود: «پورتال می تواند نقش کلیدی را ایفا کند که مشاور بخش تعاون باشد و دانش فعالان این بخش را به صورت گسترده با همه دغدغه مندان این بخش به اشتراک بگذارند.»

درج دیدگاه