پنج شنبه, اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۳

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمان: توانمندسازی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی ضروریست

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمان گفت: توانمندسازی تشکلات کارگری و کارفرمایی در اولویت کاری اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان قرار دارد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمان گفت: توانمندسازی تشکلات کارگری و کارفرمایی در اولویت کاری اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان قرار دارد.

به گزارش تعاون انلاین، این اداره کل در راستای تحقق شعار سال جهش تولید و عملیاتی کردن اصل سه جانبه گرایی ، جلسه ویدیو کنفرانس تبیین برنامه ها و اهداف اداره تشکلهای کارگری و کارفرمایی را برگزار کرد.

با استاندارد اشتغال فاصله داریم / حدود ۲۵۰۰ شغل در کرمان ایجاد شد

در  این جلسه مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان از فعالیت ۶۱۳ تشکل کارگری در استان خبر داد و گفت:  ۸ شورای اسلامی کار، ۶ انجمن صنفی کارفرمایی، ۴۵ تشکل نماینده کارگران در واحد و ۳ انجمن صنفی کارگری طی سال گذشته در استان کرمان تأسیس شده  است .

وی ادامه داد: همچنین در سال گذشته ۱۸۰ اعتبار نامه تشکل های کارگری و کارفرمایی در استان کرمان صادر شد.

اسماعیلی با بیان این که در اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان طی سال گذشته  ۱۲۰مورد تجدید انتخابات تشکل ها، ۱۸۰مورد صدور اعتبار نامه تشکل های کارگری و کارفرمایی و همچنین ۱۸مورد نظارت حضوری از عملکرد تشکل های کارگری و کارفرمایی انجام شده است، گفت: انجام دوره های آموزشی محور فعالیت های این اداره کل در راستای توانمند سازی تشکلات کارگری و کارفرمایی است و در سال گذشته هزار و ۳۰۷ نفر ساعت آموزش با موضوع تبیین قوانین و مقررات تشکلهای کارگری و کارفرمایی در استان برگزار شده است  .

خاطرنشان می شود: هم اکنون ۱۱۰شوراهای اسلامی کار ، ۶۳ انجمن های کارفرمایی ، ۴۰ انجمن های کارگری و ۱۷ کانون بازنشستگی در استان کرمان فعال است .

در پایان مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان از انجمن صنفی کارگران ساختمانی – انجمن صنفی متخصصین ایمنی و بهداشت حرفه ای – انجمن صنفی کاریابیهای خصوصی استان و انجمن صنفی شرکتهای خدماتی بدلیل فعالیت چشمگیرشان در عرصه کارگری و کارفرمایی قدردانی کرد  .

درج دیدگاه