جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

اختصاص ۲۲ هزار میلیارد ریال به نوسازی ناوگان حمل و نقل

به اسستناد بند ۵ مصوبه هیئت وزیران در تاریخ ۱۳۹۵/۴/۲ به شماره  ۵۳۱۷۲ ت/ ۳۸۴۵۴ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف شده‌است در چارچوب کاهش آلودگی هوای کلان‌شهرها، مبلغ ۲۲ هزار میلیارد ریال را با نرخ ۲۰ درصد از طریق بانک‌های عامل از جمله بانک توسعه تعاون برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی بار و […]

به اسستناد بند ۵ مصوبه هیئت وزیران در تاریخ ۱۳۹۵/۴/۲ به شماره  ۵۳۱۷۲ ت/ ۳۸۴۵۴ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف شده‌است در چارچوب کاهش آلودگی هوای کلان‌شهرها، مبلغ ۲۲ هزار میلیارد ریال را با نرخ ۲۰ درصد از طریق بانک‌های عامل از جمله بانک توسعه تعاون برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر کلان‌شهرها اختصاص دهد.

به گزارش تعاون‌آنلاین، مدیر کل دفتر تعاونی‌های خدماتی با اعلام این خبر گفته‌است: حیطه حمل‌ونقل و آلودگی هوا از مسائل مهم کلان‌شهرهاست و باتوجه به این مسئله نیازمند کمک کلیه دستگاه‌های اجرایی برای کاهش آلایندگی هوا هستیم.
به گفته علیرضا ناطقی این مصوبه یکی از برنامه‌هایی است که دولت تلاش می‌کند از طریق آن در سال ۹۵ دست به نوسازی حوزه حمل‌ونقل بزند.
او گفته که نوسازی ناوگان حمل‌ونقل یکی از برنامه‌های مهم در زمینه کاهش آلودگی هواست و هرقدر که خودروهای فرسوده، بیشتر بازسازی و نوسازی شوند، هوای پاک‌تری خواهیم داشت.
ناطقی همچنین درباره تعاونی‌های خدماتی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰ هزار و ۴۹۱ تعاونی در حوزه خدمات داریم گفت: بخش خدمات بالغ بر ۲۲ گرایش اعم از تحقیقات و پژوهشی، خدمات آموزشی، بهداشت و درمان، بیمه‌ای، فناوری اطلاعات، زیست‌محیطی، کالایی، فنی مهندسی و مشاوره، گردشگری و هتلداری، آموزشی، مدارس غیر انتفاعی، هنری و فرهنگی، ورزشی و غیره دارد.
او در ادامه افزود: در گرایش فنی، ‌مهندسی و مشاوره بیش از ۲۷۰۰ تعاونی فعال وجود دارد که بیشترین تعداد تعاونی‌ها را در بخش خدمات به خود اختصاص داده‌است و بخش اداری، مالی ‌و پشتیبانی نیز بالغ بر ۲۵۰۰ تعاونی دارد.
به گفته او در هر کدام از گرایش‌های آموزشی، بهداشتی درمانی و فناوری اطلاعات به طور جداگانه بالغ بر۲۰۰۰ و در گرایش گردشگری و هتل‌داری افزون بر ۱۰۰۰ تعاونی فعالیت‌ می‌کنند.
مدیر کل دفتر تعاونی‌های خدماتی در پایان از برنامه‌ریزی‌هایی برای تشکیل تعاونی‌های خدماتی در استان‌ها خبر داد و گفت: بخش خدمات، سرمایه‌های کمتری نسبت به تولید می‌طلبد و باعث می‌شود فارغ‌التحصیلان حوزه‌های مرتبط و افرادی که می‌خواهند وارد حوزه خدمات شوند با سرمایه کمتری تعاونی‌ تشکیل دهند.

درج دیدگاه