شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

نام‌نویسی یازدهمن جشنواره تعاونی‌های برتر آغاز شد

نام‌نویسی تعاونی‌ها در یازدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر از یک تیر ماه آغاز شده‌ و مهلت نهایی آن تا بیستم همین ماه است. در این جشنواره پس از پایان زمان ثبت‌نام، داوری اولیه توسط ادارت کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها انجام می‌شود و پس از آن شورای اجرایی جشنواره در ستاد مرکزی وزارت متبوع […]

نام‌نویسی تعاونی‌ها در یازدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر از یک تیر ماه آغاز شده‌ و مهلت نهایی آن تا بیستم همین ماه است.
در این جشنواره پس از پایان زمان ثبت‌نام، داوری اولیه توسط ادارت کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها انجام می‌شود و پس از آن شورای اجرایی جشنواره در ستاد مرکزی وزارت متبوع انتخاب نهایی را انجام خواهد داد.
در جشنواره تعاونی‌های برتر که در شهریور ماه سال جاری برگزار می‌شود تعاونی‌های برتر و فعال برگزیده شده تا توانمندی‌های بخش تعاون به اقشار مختلف جامعه ومسئولان معرفی شود.
هر تعاونی تنها می‌تواند در یک گرایش فعالیت نام‌نویسی کند و گرایش‌ها شامل این‌هاست: کشاورزی، صنعتی، معدنی، عمرانی ، تأمین نیاز تولید کنندگان، تأمین نیاز مصرف‌کنندگان، تأمین نیاز صنوف خدماتی، اعتبار، دهیاری، زنان، حمل و نقل، فرش دستباف، مسکن، مرزنشینان، دانش‌بنیان، سهامی عام، خدماتی، فراگیر ملی، اتحادیه‌ها، اتاق تعاون و بنیاد تعاون و کارآفرینی.
رئیس شورای راهبردی این جشنواره گفته که نهادینه‌سازی فرهنگ تعاون و توسعه و ترویج این فرهنگ از اهمیت فراوانی برخوردار است و باید برای ترویج آن در میان آحاد جامعه از کلیه امکانات و ظرفیت‌های ممکن بهره جست.
به گفته سید حمید کلانتری یازدهمین جشنواره تعاونی های برتر برای شناسایی الگوهای موفق و معرفی آن‌ها در سطح جامعه و قدردانی از تلاش این تعاونی‌ها و تعاون‌گران برگزار می‌شود.
یکی از اهداف این جشنواره، ارتقای جایگاه و اهمیت تعاون و مشارکت در جامعه، ایجاد انگیزه و رقابت سالم میان اعضای خانواده تعاون و تشویق فعالیت‌های تولیدی، توزیعی و خدماتی در مناطق مختلف است.
همچنین پیش‌بینی شده که در جشنواره تعاونی‌های برتر، الگوهای عملی موفق تعاونی برای بهره‌گیری سایر تعاونی‌ها از روش‌ها، دستورالعمل‌ها و ابزارهای مدیریتی و تولیدیِ نمونه های موفق با هدف ارتقای وضعیت خود معرفی شوند و فضای مناسبی برای انتقال دانش رسمی و بومی در تعاون و توسعه مشارکت‌های مردمی ایجاد شود.

درج دیدگاه