جمعه, اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۳

مسکن مهر همدان تمام شد؟

در این زمینه فعالیت های خوبی از قبیل به اتمام رسیدن واگذاری تعاونی های مسکن مهر استان با تحقق ۹۹درصدی طرح های ساخت و تحویل تعاونیهای مسکن مهر  انجام شده است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان گفت: ۵۴ درصد تعاونی‌های این استان به تعداد ۶۰۶ مورد تعاونی تولیدی شامل کشاورزی، صنعتی و فرش‌دستباف هستند.

به گزارش تعاون آنلاین، احمد توصیفیان در کمیته هماهنگی و توسعه تعاون همدان افزود: تعداد یک هزار و  ۱۲۷ تعاونی در این استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۵۴درصد تولیدی از قبیل تعاونی های کشاورزی ، صنعتی ، فرش دستباف و تعداد ۳۴۰ تعاونی معادل که ۳۰درصد در بخش خدمات فعال هستند.

کدام محصولات همدان خرید تضمینی شد؟

وی ادامه داد: همچنین تعداد ۱۸۱ تعاونی معادل ۱۶ درصد تعاونی ها توزیعی بوده که البته پراکندگی و گستردگی موضوع فعالیت این شرکت در استان متنوع است.

توصیفیان گفت: در این زمینه فعالیت های خوبی از قبیل به اتمام رسیدن واگذاری تعاونی های مسکن مهر استان با تحقق ۹۹درصدی طرح های ساخت و تحویل تعاونیهای مسکن مهر  انجام شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان اظهار داشت: طرح روستا تعاون در همدان اجرا شده و این استان رتبه دوم کشور را در این زمینه کسب کرده است.

توصیفیان ادامه داد: تعهد تشکیل تعاونی در قالب روستا تعاون در استان ۵۲ تعاونی بوده که تاکنون به ۹۲ تعاونی رسیده است. تکیه بر توان شرکت‌های تعاونی که چتر گسترده آنها اقشار کم درآمد و آسیب پذیر را پوشش می دهد در واقع زیرساخت اقتصاد مقاومتی در کشور است.

وی با بیان اینکه تعاون راهکار مناسب برای گردش عدالت اجتماعی است گفت: فعالیت در عرصه تعاون موجب رونق تولید داخلی، استقلال و استفاده از ظرفیت های اقتصادی است به گونه ای که تعاون موجب تجمیع سرمایه ها، سرمایه گذاری داخلی و مشارکت افراد در برابر فرصت ها است.

توصیفیان با تاکید بر اینکه توجه به توسعه تعاون موضوع موکد رهبر معظم انقلاب است افزود: برای توسعه اقتصادی نیازمند کار جمعی، سختکوشی، پشتکار، مسوولیت پذیری اجتماعی و تقویت سرمایه انسانی و اجتماعی هستیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان بیان کرد: باید باور تعاون، فرهنگ کار و کار جمعی در جامعه تقویت شود، چرا که فعالیت در عرصه تعاون علاوه بر تاب آوری اقتصادی در شرایط اعمال تحریم ها با حاکم بودن روح جمعی سبب نقش آفرینی در پیشرفت کشور خواهد شد.

 

 

 

درج دیدگاه