شنبه, اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳

کسانی که یارانه معیشتی نگرفتند بخوانند

از ۱۰ تا ۲۴ دی ماه افرادی که در لیست یارانه بگیران نبودند و متقاضی دریافت کمک معیشتی هستند باید درخواست خودشان را در سایت https://hemayat.mcls.gov.ir/ ثبت کنند و به آنها اطلاع رسانی می‌شود که چه اقدامی را باید انجام دهند.

سخنگوی ستاد تبصره ۱۴ بودجه گفت: از فردا نتایج اعتراض به دریافت نکردن کمک معیشتی در حساب کاربری افراد نمایش داده می‌شود.

حسین میرزایی در گفت و گو با تعاون آنلاین، از خطای پایین بانک جامع خانوار خبر داد و افزود: خطای سیستم تشخیص درآمد برای پرداخت کمک معیشتی ۵ درصد است که نسبت به نرمال جهانی پایین تر است.

ماموریت جدید وزارت تعاون برای حذف یارانه‌ها

وی ادامه داد: یک ارگانی که در حوزه محرومیت زدایی فعالیت دارد قصد داشت خانوارهای کم درآمد را شناسایی کند که برای انجام این کار پرسش میدانی را در برنامه قرار داده بود اما به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این بانک در اختیارشان قرار گرفت تا به محرومان واقعی کمک شود.

میرزایی گام بعدی وزارت تعاون را برای خانوارها رتبه بندی اعتباری عنوان کرد و گفت: بر اساس بانک جامع خانوار، خانواده ها رتبه بندی اعتباری می‌شوند و هر کسی که رتبه پایین تری دارد امکانات بیشتری دریافت خواهد کرد که این موضوع به عدالت اجتماعی نزدیک است.

وی افزود: از ۱۰ تا ۲۴ دی ماه افرادی که در لیست یارانه بگیران نبودند و متقاضی دریافت کمک معیشتی هستند باید درخواست خودشان را در سایت https://hemayat.mcls.gov.ir/ ثبت کنند و به آنها اطلاع رسانی می‌شود که چه اقدامی را باید انجام دهند.

درج دیدگاه