شنبه, اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳

معاون امور تعاون پیشنهاد کرد: تشکیل هسته دانشجویی تعاون

حمید-کلانتری-معاون-تعاون
حمید-کلانتری-معاون-تعاون

معاون امور تعاون وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دانشجویان پیشنهاد کرده‌است که هسته‌ای را به نام «هسته دانشجویی تعاون» در دانشگاه‌ها تشکیل دهند. سیدحمید کلانتری در «نخستین نشست مسئولیت اجتماعی تعاون‌گران کشور» خطاب به دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد حاضر در جمع گفت: برای تشکیل هسته دانشجویی تعاون باید از شناخت ظرفیت‌های بالقوه‌‌تان […]

معاون امور تعاون وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دانشجویان پیشنهاد کرده‌است که هسته‌ای را به نام «هسته دانشجویی تعاون» در دانشگاه‌ها تشکیل دهند.
سیدحمید کلانتری در «نخستین نشست مسئولیت اجتماعی تعاون‌گران کشور» خطاب به دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد حاضر در جمع گفت: برای تشکیل هسته دانشجویی تعاون باید از شناخت ظرفیت‌های بالقوه‌‌تان آغاز کنید تا بتوانید به خود متکی شوید و روی پای خود بایستید.
کلانتری با اشاره به اینکه برخی معتقدند که توانمندسازی کلمه دقیقی نیست و توان‌افزایی بهتر است ادامه داد: با مشارکت و ایجاد فضای هم‌افزایی و توان‌افزایی زمینه شکل دادن به تعاونی‌های دانشجویی را فراهم کنید و این در عمل امکان‌پذیر است؛ چرا که ۵۰۰ تعاونی دانش‌بنیان در کشور داریم که اعضای اصلی آن در دوران دانشجویی همدیگر را یافته‌اند.
او همچنین افزود: دو نوع نگاه به حمایت وجود دارد؛ یکی اینکه به شما به عنوان دانشجوی امدادی توجه شود و کمک هزینه‌هایی برای تحصیل در اختیارتان قرار داده شود و نگاه دیگر این است که ما و تعاون‌گران با شما به بحث و گفت‌و‌گو بنشینیم و ایده‌ها و تجربیات خود را به هم منتقل کنیم و همچنین مدیران کارآفرین در بخش تعاون شما را راهنمایی کنند که این کار مفیدتری است.
کلانتری در ادامه با بیان اینکه بخشی از مشکل جامعه ما مربوط به بیکاری فارغ‌التحصیلان است افزود: دلیل این بیکاری این است که افراد همزمان با تحصیل، ظرفیت کاری در خود ایجاد نکرده‌اند و یا اینکه در کشور ظرفیت شغلی مناسب وجود ندارد و باید دانشجویان فضاهای کسب‌وکار و خرید و فروش، امور بانکی و بیمه و مسائل اقتصادی را بشناسند.
به گفته او در حال حاضر به همت دوستان تعاون‌گر، ۱۰۰۰ دانشجوی با استعداد کشور که شایسته توجه و حمایت‌اند توسط تعاونی‌ها حمایت می‌شوند و این نقطه آغازی است برای اینکه این تعداد بیشتر شود؛ چرا که هم دانشجویانِ شایسته بیشتری در کشور وجود دارد و هم ظرفیت تعاونی‌ها بیشتر است.
معاون امور تعاون با اشاره به اینکه ما در حوزه صنعت، معدن و پوشاک نیز تعاونی‌هایی داریم که با حداقل هفت نفر شروع به کار کرده‌اند بیان داشت: نزدیک به ۱۱ میلیون نفر در کشور در تعاونی‌های مصرف، مسکن، اعتبار، حمل‌ونقل و غیره عضو هستند و یک میلیون نفر نیز سهام‌دار تعاونی فرهنگیان هستند که توانسته‌اند با همین سهامِ اندک صدها فروشگاه را در کشور راه‌اندازی کنند.
او در پایان اظهار کرد: تعاونی‌های کشور در زمینه ایفای نقش و مسئولیت اجتماعی خود که جزو اصول بین المللی تعاون است همت گماشته‌اند و این تلاش آن‌ها جای قدردانی دارد.

درج دیدگاه