سه شنبه, فروردین ۲۸, ۱۴۰۳

قائم مقام توانمندسازی سازمان بهزیستی: در مبانی نظری تعاون ضعیفیم

قاسم-عبدالله-زاده-قائم-مقام-توانمندسازی-سازمان-بهزیستی--
قاسم-عبدالله-زاده-قائم-مقام-توانمندسازی-سازمان-بهزیستی--

به گزارش تعاون آنلاین: قائم مقام توانمندسازی سازمان بهزیستی گفته‌است که ما در مبانی نظری تعاون ضعیف هستیم و اگر میخواهیم به قوت برسیم باید از پایه شروع کنیم. قاسم عبدالله‌زاده در اولین نشست مسئولیت اجتماعی تعاون‌گران کشور گفت: باید از خانواده آغاز کنیم و سپس در مدرسه به کودکان آموزش دهیم که نسبت به […]

به گزارش تعاون آنلاین: قائم مقام توانمندسازی سازمان بهزیستی گفته‌است که ما در مبانی نظری تعاون ضعیف هستیم و اگر میخواهیم به قوت برسیم باید از پایه شروع کنیم.
قاسم عبدالله‌زاده در اولین نشست مسئولیت اجتماعی تعاون‌گران کشور گفت: باید از خانواده آغاز کنیم و سپس در مدرسه به کودکان آموزش دهیم که نسبت به همدیگر مسئول باشند و یاد بگیرند که در قبال جامعه نیز مسئولیت دارند.
به گفته او باید به ارزشمند بودن فرهنگ کار توجه کرد و در مبانی نظری تجدید نظر کرد؛ طوری که افراد هنگام کار به کشور تعهد داشته باشند و تنها هدفشان از انجام آن دریافت پول نباشد.
عبدالله‌زاده با بیان این‌که مسئولیت اجتماعی شرکتی یا CSR عموما در شرکت‌های بزرگ و در کشورهای توسعه‌یافته اتفاق افتاده‌است، گفت: شرکت‌ها و کارخانه‌های بزرگ که از منابع ملی مردم استفاده می کنند از این راه نفع می‌برند اما معمولا برای مردم و محیط زیست مشکلاتی ایجاد می‌کنند و برای جبران ضررهایی که به جامعه وارد می‌کنند، بحث مسئولیت اجتماعی شرکتی را پیش کشیده‌اند و کارهایی مانند ساخت مدرسه و بیمارستان یا کمک به کشورهای فقیر را انجام می‌دهند.
او بیان داشت: در ایران نیز سازمان بهزیستی در سال ۹۲ به دنبال این بوده که دبیرخانه مسئولیت اجتماعی را در کشور راه‌اندازی کند و کارهایی در این زمینه انجام داده و قرار است که اولین همایش مربوط به این بخش در ۲۶ تیر (هفته بهزیستی) برگزار شود.
او در ادامه با اشاره به اینکه در جامعه سنتی ایران مسئولیت اجتماعی در عمل وجود داشت، افزود: پیش از انقلاب نیز سرمایه اجتماعی در جامعه خوب بوده به گونه‌ای که افراد پیش از دریافت پول با هم معامله می‌کرده‌اند اما در حال حاضر معامله‌گران پیش از هر چیز باید وجه نقد را به حساب هم واریز کنند و نمی‌توانند به هم اعتماد کنند.
عبدالله‌زاده با بیان اینکه باید به سنت‌های گذشته توجه کرد و بر اساس این سنت‌ها کمک به همنوع و دست‌گیری از افراد را در جامعه گسترش داد ابراز داشت: نکته مهم این است که یک ارگان به تنهایی نمی‌تواند مسئولیت اجتماعی را در جامعه بالا ببرد و باید همه ارگان‌ها در این زمینه کمک کنند.
او در پایان عنوان کرد: مسئولیت اجتماعی شکل نمی‌گیرد مگر اینکه ابتدا سرمایه اجتماعی را در جامعه بالاببریم و ما در درجه اول به عنوان شهروندان و سپس به عنوان مسئولان جامعه در این زمنیه مقصر هستیم.

درج دیدگاه