شنبه, اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳

نرخ سود تسهیلات تعاونی های روستایی چقدر است؟/ نظر متقاضیان درباره نرخ سود تسهیلات چیست؟

تعاون آبایی اراک اشتغال روستایی مدیر کل تعاون

اکنون نرخ سود تسهیلات بانکی برای تعاون روستایی ۱۸ درصد است که این رقم برای توسعه این بخش به زیر ۱۰ درصد کاهش یابد.

مدیر تعاون روستایی استان سمنان گفت: نرخ سود تسهیلات تعاونی های روستایی برای اجرای طرح های اشتغال آفرین و جلوگیری روند افزایشی مهاجرت در استان به صرفه نیست.

به گزارش تعاون آنلاین، احسان عباسپور افزود: اکنون نرخ سود تسهیلات بانکی برای تعاون روستایی ۱۸ درصد است که این رقم برای توسعه این بخش به زیر ۱۰ درصد کاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد: زنجیره تولید در بخش تعاونی ها با هم افزایی دیگر دستگاه های اجرایی به خصوص همکاری بانک های عامل استان تکمیل می شود.

مدیر تعاون روستایی استان سمنان ادامه داد: در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی سمنان در اواخر سال ۹۶ تسهیل روند ارایه تسهیلات بانکی به بخش تعاونی های استان مصوب شد اما بسیاری از بندهای این مصوبه به معنی واقعی از سوی بانک های عامل اجرایی نمی شود.

عباسپور اضافه کرد: سهم تعاونی ها از اقتصاد روستایی استان سمنان ۶ تا هفت درصد است که این رقم براساس قانون می بایست به ۲۵ درصد افزایش یابد.

وی تصریح کرد: ۴۰ درصد سهم تولید در بخش کشاورزی استان سمنان بر عهده تعاونی ها است اما برای برای افزایش اشتغالزایی در این بخش نگرش ها در رابطه با اهمیت بخش تعاون تغییر کند.

مدیر تعاون روستایی استان سمنان گفت: تعاونی ها با اتخاذ برنامه ریزی اصولی جایگاه واقعی خود را در اقتصاد کشور به دست می آورند و توسعه این بخش می بایست دغدغه تمامی مسئولان باشد. در استان سمنان بیش از ۷۰ هزار نفر عضو تعاونی های روستایی هستند.

درج دیدگاه