شنبه, اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۳

نشست هم‌اندیشی رئیس دانشگاه ایلام و مدیرکل ترویج، آموزش و تحقیقات وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی

به گزارش پایگاه خبری تعاون آنلاین در این نشست دکتر علی‌محمدی رئیس دانشگاه ایلام با بیان اینکه تولید علم زمانی در توسعه کشور تأثیرگذار است، که به تولید ثروت منتج شود، اظهارداشت: دانشگاه ظرفیت لازم برای مشارکت در حل مشکلات و معضلات جامعه و تولید فناوری‌های نوین برای توسعه کشور را دارا می‌باشد. رئیس دانشگاه […]

به گزارش پایگاه خبری تعاون آنلاین در این نشست دکتر علی‌محمدی رئیس دانشگاه ایلام با بیان اینکه تولید علم زمانی در توسعه کشور تأثیرگذار است، که به تولید ثروت منتج شود، اظهارداشت: دانشگاه ظرفیت لازم برای مشارکت در حل مشکلات و معضلات جامعه و تولید فناوری‌های نوین برای توسعه کشور را دارا می‌باشد.

رئیس دانشگاه ایلام، افزود: مدیریت دانشگاه ایلام از تمامی ظرفیت‌ها برای توسعه ارتباط با جامعه و صنعت استفاده می‌کند، تا ان شاء الله بتواند به خوبی در روند توسعه استان ایلام، بیش از پیش تأثیرگذار باشد.

دکتر علی‌محمدی فرهنگ سازی در حوزه تعاون را یکی از ضررویات اصلی برای همگرایی بیشتر در توسعه استان ایلام دانست و گفت: می‌توان با برنامه‌ریزی و همگرایی، از ظرفیت تعاونی برای تحقق اهداف توسعه استان ایلام در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استفاده کرد.

جوزی، یادآور شد: وزارت تعاون از ۱۲۰۰ پایان نامه و ۲۰۰ پروژه تحقیقاتی مرتبط با حوزه تعاون حمایت مالی کرده است.

مدیرکل ترویج، آموزش و تحقیقات تعاونی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: تعاون به عنوان یکی از سه بخش اصلی اقتصاد در قانون اساسی معرفی شده است و لذا تعاون نقش خود را باید در توسعه کشور به خوبی ایفا نماید.

جوزی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های مهم دانشگاه باید توجه به اشتغال دانشجویان باشد، اظهار داشت: تحقق این مهم نیازمند آموزش‌های مهارتی و ترویج فرهنگ کارجمعی و تعاون به دانشجویان است که با این برنامه می‌توان سهم مناسبی هم در افزایش میزان کارآفرینی جوانان در بخش تعاون داشته باشد.

مدیرکل ترویج، آموزش و تحقیقات تعاونی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به اعطای بسته‌های حمایتی به کارفرمایان و تعاونگران با هدف جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی اشاره کرد و گفت: این حمایت‌ها از سالهای قبل بوده و نیازمند افزایش بیشتر کارفرمایان جهت جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی در واحدهای اقتصادی می‌باشد.

در ادامه مهندس الیاسی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام نیز در این جلسه گفت: تعداد کل تعاونی های استان سه هزار ۴۲ تعاونی با ۱۱۵۱۴ نفر ایجاد شغلی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام ادامه داد: بیشترین تعاونی های فعال استان، بخش کشاورزی با ۶۵۹ تعاونی و بخش خدمات با ۳۸۴ تعاونی است.

درج دیدگاه