شنبه, اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳

چرا تعاونی های مرزنشین بیکار شدند؟

تقتمش به مشکلات اقتصادی تعاونی های مرزنشین اشاره کرد و گفت: نوسانات نرخ ارز باعث بیکار شدن برخی تعاونی های مرزنشین شده و از زمانی هم که خرید و فروش نرخ ارز در بازار محدود شد مشکلات این تعاونی افزوده شد.

نوسانات نرخ دلار باعث تغییر در آیتم های اقتصاد ایران می شود و در طول شش ماه گذشته بیشترین نوسان و تغییرات اتفاق افتاده است و همه کسب و کارها مدتی معطل روشن شدن وضعیت نرخ ارز در بازار بودند.

قطعا همه کسب و کارها با قیمت دلار کار خود را پیش می برند و زمانی که این نرخ ارز افزایش می یابد عاملی برای رشد تورم می شود و همه کالاها روند صعودی قیمت را طی می کنند.

نور محمد تقتمش، مدیرعامل تعاونی مرزنشینان وحدت گوگلان(خراسان شمالی) از نقش نرخ ارز در فعالیت تعاونی های مرزنشین به خبرنگار تعاون آنلاین می گوید: از زمانی که نرخ ارز وارد نوسان شد و سامانه نیما را برای تجارت در نظر گرفتند فعالیت برخی تعاونی های مرزنشین متوقف شد و اکنون حدود ۴ هزار عضوی که در این اتحادیه مشغول به کار بودند اکنون هیچ فعالیتی در تعاونی ندارند.

وی با درخواست از مسئولان اجرایی کشور عنوان کرد: تعداد اعضای تعاونی مرزشنین در وحدت گوگلان با خانواده هایشان حدود ۱۲ هزار نفر است که اکنون مجبور به انجام کارهای دیگر شدند.

تقتمش به مشکلات اقتصادی تعاونی های مرزنشین اشاره کرد و افزود: نوسانات نرخ ارز باعث بیکار شدن برخی تعاونی های مرزنشین شده و از زمانی هم که خرید و فروش نرخ ارز در بازار محدود شد مشکلات این تعاونی افزوده شد.

وی با تاکید بر اینکه تعاونی های مرزنشین همیشه در معرض آسیب اقتصادی قرار دارند گفت: از دولت می خواهیم برای اجرای سیاست های اقتصادی همه بخش ها را در نظر بگیرد تا با اجرای یک سیاست یک بخش منتفع نشود و یک بخش دیگر زیان ببیند.

درج دیدگاه