شنبه, اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳

واحدهای تعاونی روستایی شهریار ۸۰۰۰ اشتغال ایجاد کردند

تعاون آنلاین – فرماندار شهرستان شهریار گفت: با توجه ویژه به زیرساخت های تولید و صنعت در شهرستان شهریار، توانستیم ۹ تعاونی روستایی و یک واحد تولیدی را با بیش از ۸ هزار شغل به مرحله بهره برداری برسانیم.

سعید ناجی فرماندار شهرستان شهریار در دومین گردهمایی مدیران عامل و اعضای هیئت‌مدیره شرکت‌های تعاونی روستایی استان تهران که امروز به میزبانی شهریار در مجتمع شباهنگ  این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: استقلال یکی از مهّم‌ترین شعارهای انقلاب بوده و هست و به واقع یکی از اهداف اصلی انقلاب است.

وی با اشاره به شعار استقلال افزود: توجه به شعارهایی که در آغاز انقلاب به صورت ویژه به آن می‌پرداختیم، به عنوان مبنای انقلاب بوده و هستند و لازم است همچنان به آن‌ها پایبند بوده و در جهت تحقق هر چه بیشترشان حرکت کنیم و با این اقدام به واقع جمهوری اسلامی را به بهترین نحو محقق کنیم.

فرماندار شهرستان شهریار با تاکید بر ضرورت خوداتکایی عنوان کرد: آنچه که سبب شد، شعار استقلال در شعارهایی اصلی انقلاب قرار گرفته، و امام راحل نیز به صورت ویژه به آن تأکید داشته باشند، رفع وابستگی از دنیای شرق و غرب در آن زمان بود.

ناجی با اشاره به اینکه وابستگی کشور به اقتصاد تک‌محصولی تهدید بزرگی است تصریح کرد: در آن زمان وابستگی در حوزه نفت دست و پای ما را بسته بود و در بحران به سر می‌بردیم؛ چرا که وابستگی به نفت همیشه به عنوان یک تهدید، در همه حال اهرم فشاری برای تحریم کشورهای غربی بوده است.

وی بیان کرد: دشمنان به دنبال این بودند و بنا را بر این گذاشته بودند که خرید از کشور در حوزه نفتی را به صفر برسانند و ما را به سمتی ببرند که در ازای غذا، نفت ما را ببرند؛ همچنان که در سال‌های پایانی دولت دهم  و اوایل سال ۹۲، خرید نفت را تا ۸۰۰ هزار بشکه نیز رسانده بودند و به واسطه عدم استقلال در حوزه مرتبط با اقتصادِ بودن نفت، فشارهای بسیاری به دولت وارد می‌کردند تا بخواهند نیات خود را در کشور به ظهور برسانند.

فرماندار شهرستان شهریار افزود: استقلال ما آنجایی است که وابستگی به نفت را کاهش دهیم، تا بتوانیم تراز تجاری خود را به مرحله مطلوب برسانیم، هر چند که در این راه توانسته‌ایم تراز تجاری دولت و سهم درآمدهای غیرنفتی از ۵۰ میلیارد دلار در سال ۹۲ را  به حدود ۷۰  میلیارد دلار در سال ۹۴ برسانیم  و این حرکت در جهت رفع وابستگی و استقلال یک جامعه است.

ناجی با نفی شعارزدگی در مسیر استقلال کشور عنوان کرد: پرخاش کردن، شعار دادن و حرف زدن مهم نیست؛ بلکه باید راهکار پیدا کرد  و در دولت یازدهم این مهّم به نتیجه رسید و امروز شاهد این هستیم که با تدابیر اندیشیده شده در حوزه تولید، در نیاز استراتژیک گندم به خودکفایی رسیده‌ایم که این خود حرکت در مسیر استقلال کشور است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: تراز کشور در سال گذشته بعد از ۶۰ سال مثبت شد و این یعنی حرکت به سمت استقلال، و در این میان همه اقدامات سبب شد که سرخم نکنیم  و با عزت و افتخار پای میز مذاکره نشسته و اقتدار و عزت کشور را به جهان نشان دهیم.

به گزارش تسنیم، فرماندار شهرستان شهریار گفت: همه ما در حوزه تولید، که جایگاه ویژه‌ای در مبنای اقتصاد پایدار و ماندگار یک کشور دارد، می‌توانیم مسیر خوبی را طی کنیم و امروز شاهد این هستیم که کشورهایی که قدرتمند هستند، خود را در حوزه تولید و کشاورزی به جایگاه خوبی رسانده‌اند و توانسته‌اند اقتصاد خود را محکم کنند.

ناجی در پایان با بیان اینکه تولید و صنعت زیربنای اقتصاد کشور است خاطرنشان کرد: امروز با توجه ویژه به زیرساخت‌های تولید و صنعت در شهرستان شهریار، توانستیم ۹ تعاونی روستایی و یک واحد تولیدی را در مرحله بهره‌برداری داشته باشیم که با ایجاد بیش از ۸ هزار شغل، فعالانه در حال خدمت هستند و انتظار این است که از ظرفیت‌های این شهرستان بتوان به خوبی استفاده کرد.

درج دیدگاه