سه شنبه, اسفند ۲۹, ۱۴۰۲

پیشنهاد جذاب کلانتری به نمایندگان مجلس در خصوص تعاونی ها

بیکاری یکی از ابرچالش های اقتصاد ایران در شرایط کنونی است. به گزارش تعاون آنلاین، معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام این مطلب در همایش تعاون، راه سوم اقتصاد با موضوع نقش زنان در توسعه اقتصاد مقاومتی افزود: باید راهکار مشخصی برای حل مساله بیکاری داشته باشیم  چرا که این مشکل […]

بیکاری یکی از ابرچالش های اقتصاد ایران در شرایط کنونی است.

به گزارش تعاون آنلاین، معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام این مطلب در همایش تعاون، راه سوم اقتصاد با موضوع نقش زنان در توسعه اقتصاد مقاومتی افزود: باید راهکار مشخصی برای حل مساله بیکاری داشته باشیم  چرا که این مشکل تنها با تدوین نقشه راهی مشخص باید رفع شود .

حمید کلانتری با تاکید بر اینکه اتفاقات خوبی در زمینه اشتغال صورت گرفته به  تغییرات اجتماعی اشاره کرد و گفت: اگر تا دو دهه قبل زنان در بازار کار حضور نداشتند، امروز می بینیم زنان در عرصه حضوری جدی دارند و نه تنها کار می کنند بلکه نقش تاثیرگذاری در ایجاد اشتغال نیز بر دوش می کشند.

او به بالا رفتن نرخ تحصیل زنان اشاره کرد و افزود: بالا رفتن نرخ تحصیل زنان ، حتی در شهرهایی که محروم تلقی می شوند پیامی جدی برای مسئولان و تصمیم گیران وبرنامه ریزان دارد.

این مقام مسئول با اشاره اینکه اقتصاد تعاونی می تواند در همه زمینه ها حلال مشکلات باشد، گفت:لازم است تدابیری برای بازگشت بخش تعاون به جایگاه اصلی اندیشیده شود.ما امروز هم موقعیت اقتصادی مناسبی را دارا هستیم و هم می توانیم از ظرفیت های بالقوه و بالافعل کشور بهره مند شویم.

کلانتری به تعداد تعاونی هایی که مربوط به زنان است اشاره ای کرد و گفت: طبق آمارهای ارائه شده در حدود ۱۰ هزار و ۴۰۰ تعاونی زنان در کشور فعال است که از این تعداد ۲ هزار تعاونی کشاورزی ، سه هزار تعاونی صنعتی و ۳۵۰۰ تعاونی نیز مربوط به خدمات و زیر مجموعه های آن است.

او گفت: وقتی می گوییم اقتصاد تعاونی نجات بخش و فقرزداست،سخنی به گزاف نگفته ایم، همین حالا اگر برنامه ای دقیق برای مرزنشینان طراحی شود، می توانیم زندگی یک و نیم میلیون جمعیت عضو این تعاونی ها را موثر تغییر دهیم.

او گفت: امروز ابرچالش ایران مساله بیکاری است ، اما امکانات موجود در کشور و واقعیات را ببینیم تا دریابیم در کدام نقطه برای حل مساله ایستاده ایم . ما هم با نرخ بالای بیکاران روبرو هستیم و هم نیروی مستعد کار در کشور فراوان داریم . از سوی دیگر نقدینگی ۱۴۰۰ هزار میلیارد تومانی نیز در ایران وجود دارد، پس با همه امکانات باید در فکر ایجاد شرایط کار و زایندگی اقتصاد باشیم .

او در بخش دیگری از سخنانش پیشنهادی بسیار جذاب ، برای تعاونی ها را به نمایندگان مجلس ارائه کرد. وی گفت: از نمایندگان مجلس می خواهم مصوبه ای ساده را به تصویب برسانند تا بر مبنای آن ساختمان های دولتی که پنجشنبه و جمعه تعطیل هستند،برای فروش محصولات در اختیار تعاونی ها قرار بگیرند. این پیشنهاد در صورت تصویب می تواند شیوه فعالیت تعاونی های تولیدی و توزیعی را با تغییری جدی روبرو کند.

6 دیدگاه ها

  1. در مملکت گل و بلبلی که در آشپزخانه هایش اورانیوم غنی می کردند و همان مشوق غنی سازی و عضو کنونی مجمع تشخیص مصلحت نظامش، گوشه نشینی شاه عبدالعظیم حسنی اختیار می کند و رفقایش زنبیل قرمز حمایل می کنند، اعاظمش گرفتار شوآف و عکس و سلفی با گرفتاران زلزله هستند و همه با هم در کثافت و آلودگی محیط زیستشان، خوشدلانه و ابلهانه سرگرم درافکندن طرح های عجیب و غریبی هستند که جنازه مائو تسه تونگ را به لرزه در می آورد. قلم آزاداندیشی که غلاف شد، فرزندان حضرات ارتزاق از سایت و مطبوعه را پیشه کرده اند و می دانند که از آنلاین بودن هم می توان دکانی آراست و هم هر سخن گهرباری را جذاب خواند و به ریش خوانندگان خندید.

  2. در مملکت گل و بلبلی که در آشپزخانه هایش اورانیوم غنی می کردند و همان مشوق غنی سازی و عضو کنونی مجمع تشخیص مصلحت نظامش، گوشه نشینی شاه عبدالعظیم حسنی اختیار می کند و رفقایش زنبیل قرمز حمایل می کنند، اعاظمش گرفتار شوآف و عکس و سلفی با گرفتاران زلزله هستند و همه با هم در کثافت و آلودگی محیط زیستشان، خوشدلانه و ابلهانه سرگرم درافکندن طرح های عجیب و غریبی هستند که جنازه مائو تسه تونگ را به لرزه در می آورد. قلم آزاداندیشی که غلاف شد، فرزندان حضرات ارتزاق از سایت و مطبوعه را پیشه کرده اند و می دانند که از آنلاین بودن هم می توان دکانی آراست و هم هر سخن گهرباری را جذاب خواند و به ریش خوانندگان خندید.

  3. یکی می مرد از درد بی نوایی
    یکی می گفت که هی زردک می خواهی
    کارمندان بخش دولتی روزهای پنج شنبه هم بدون مجوز حق ورود به مجموعه خودشان را ندارند و همه مجموعه مهر و موم است، آن وقت مردم برای خرید و فروش مراجعه کنند؟ مگر مشکل رکود و تعاونی ها و غیرتعاونیها چنین موضوعاتی است؟

  4. یکی می مرد از درد بی نوایییکی می گفت که هی زردک می خواهی
    کارمندان بخش دولتی روزهای پنج شنبه هم بدون مجوز حق ورود به مجموعه خودشان را ندارند و همه مجموعه مهر و موم است، آن وقت مردم برای خرید و فروش مراجعه کنند؟ مگر مشکل رکود و تعاونی ها و غیرتعاونیها چنین موضوعاتی است؟

درج دیدگاه