جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

کارت های بازرگانی پالایش می شوند

تمام افرادی که دارای کارت بازرگانی بوده ولی آدرس یا شماره تلفن و سایر مدارک آنها با واقعیت تطبیق نداشته باشد، به فوریت کارت آنها مسدود و تعلیق خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی بیرجند از آغاز پالایش کارت های بازرگانی در استان خبر داد.

به گزارش تعاون آنلاین، محسن احتشام اظهار کرد: در واکنش به اتفاقات روزهای گذشته و به منظور هرچه بیشتر شفاف‌سازی و جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده، فرآیند پالایش کارت‌های بازرگانی آغاز شده است.

وی ادامه داد: تمام افرادی که دارای کارت بازرگانی بوده ولی آدرس یا شماره تلفن و سایر مدارک آنها با واقعیت تطبیق نداشته باشد، به فوریت کارت آنها مسدود و تعلیق خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند با بیان اینکه افراد متخلف به مراجع ذی‌ربط معرفی خواهند شد، بیان داشت: دارندگان کارت های بازرگانی حق واگذاری این کارت ها را به غیر ندارند و در صورت احراز واگذاری از سوی اتاق بازرگانی، سازمان صنعت و معدن و اتاق تعاون کارت افراد ابطال خواهد شد.

وی با بیان اینکه سقف واردات برای دارنگان کارت های بازرگانی در سال اول ۵۰۰ میلیون دلار و سال دوم ۲.۵ میلیون دلار است، گفت: واحدهای تولیدی دارای مجوز صنعتی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و سایر سازمان ها و وزارتخانه ها برای تامین نیاز تولید خود از این قاعده مثتثنی هستند.

به گفته وی دارندگان کارت های بازرگانی برای سال سوم فعالیت و پس از آن در صورت مثبت بودن عملکرد آنها بدون محدودیت سقف مجاز به واردات می شوند.

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند افزود: داشتن محل کسب یا موقعیت اداری اعم از ملکی یا استیجاری دارای شناسه رهگیری به نام شرکت یا یکی از سهامداران عمده الزامی است.

احتشام ادامه داد: همچنین اشخاص حقیقی نیز باید محل کسب کار یا موقعیت اداری اعم از ملکی یا استیجاری با شناسه رهگیری را داشته باشند.

به گفته وی گذراندان دوره آموزشی تخصصی آشنایی با تجارت در اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و اتاق تعاون برای دریافت کارت بازرگانی الزامی است.

درج دیدگاه