دوشنبه, اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳

کاهش مشکلات اقتصادی با سپردن اداره کشور به مردم

نگاه ما به روستا نگاه ۱۰۰ سال گذشته و نگاه سنتی است، در حالی که روستا نیز همزمان با شهر در حال پیشرفت است و باید نگاه مدیران به روستاها تغییر یابد. برای تولیدات روستایی باید بازار فروش لحاظ شود تا روستایی ترغیب شود در روستا بماند و تعاونی‌ها سهم بسزایی در این زمینه دارند

معاون اقتصادی استاندار قزوین گفت: اقتصاد باید با بخش تعاون در جهت رفع مشکلات جامعه گره بخورد تا شاهد ثمربخشی تعاونی‌ها باشیم.

به گزارش تعاون آنلاین، نشست صمیمی اعضای اتاق تعاون استان صبح دوشنبه با حضور عیسی قبادی معاون اقتصادی استاندار، زکی زاده مدیر کل دفتر اقتصادی استانداری برگزار شد.

امسال نزدیک به پنج هزار شغل در قزوین ایجاد شد

عیسی قبادی گفت: مشارکت دادن مردم در امورات باید نهادینه شود و روحیه جمعی و گروهی در بین مردم باید پر رنگ شود.

معاون اقتصادی استاندار قزوین با بیان اینکه اگر مردم پای کار باشند و در تمام زمینه‌هایی که منجر به توسعه می‌شود، عقب ماندگی‌ها مرتفع می‌شود ادامه داد: نقش نفت بر درآمدها باید کاهش یابد و بخش خصوصی و تعاونی‌ها در اجرای پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی و ایجاد اشتغال دخالت داده شوند تا اقتصاد پویا داشته باشیم.

قبادی اظهار کرد: قزوین سال‌ها بارانداز تجارت بوده و دلیل اصلی آن نقش مردم در تجارت بوده است. همچنین باید توجه داشت بانک‌ها نگاه درآمدزایی دارند و مشارکت اصلی و تأثیر گذار در طرح‌ها و همکاری با تعاونی‌ها ندارند که این نگاه باید تغییر کند.

معاون اقتصادی استاندار قزوین گفت: نگاه ما به روستا نگاه ۱۰۰ سال گذشته و نگاه سنتی است، در حالی که روستا نیز همزمان با شهر در حال پیشرفت است و باید نگاه مدیران به روستاها تغییر یابد. برای تولیدات روستایی باید بازار فروش لحاظ شود تا روستایی ترغیب شود در روستا بماند و تعاونی‌ها سهم بسزایی در این زمینه دارند. در ادامه این جلسه اعضای حاضر بر لزوم ورود تعاونی‌ها جهت ایجاد اشتغال پایدار و مولد در روستاها تاکید کردند. ایجاد بازارچه عرضه زیتون تولیدی استان از دیگر مواردی بود که در این نشست مطرح و مقرر شد نسبت به جانمایی مکان بازارچه اقدامات لازم به عمل آید.

درج دیدگاه