جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

کبیری در دیدار با سفیر روسیه: از گسترش روابط میان تعاونی های ایران و روسیه حمایت می کنیم

ثبت تعاون کبیری غیر حضوری هوشمند

“محمد کبیری ” معاون امور تعاون وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با ” لوان جاگاریان ” سفیر فوق العاده و تام الاختیار روسیه در تهران با اشاره به اینکه معاونت تعاون وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به دنبال توسعه فعالیت های بین المللی تعاونی ها ست گفت: از گسترش روابط میان تعاونی های ایران و روسیه حمایت می کنیم. 

“محمد کبیری ” معاون امور تعاون وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با ” لوان جاگاریان ” سفیر فوق العاده و تام الاختیار روسیه در تهران با اشاره به اینکه معاونت تعاون وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به دنبال توسعه فعالیت های بین المللی تعاونی ها ست گفت: از گسترش روابط میان تعاونی های ایران و روسیه حمایت می کنیم.

طرح کبیری برای صیانت از اشتغال و تکمیل پروژه های نیمه تمام

به گزارش تعاون انلاین، وی در این نشست که  در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور” رستم ژیگانشین ”  رایزن بازرگانی و ” ولادیسلوف پریپلکین ” معاون رایزنی بازرگانی سفارت ، “علی حسین شهریور” مدیرکل امور بین الملل و ” سید معین هاشمی ” مدیرکل توسعه تعاون وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد گفت : تروریسم اقتصادی علیه دو کشور ، روابط ایران و روسیه را نزدیکتر و راهبردی کرده است.

” کبیری ” ضمن تشریح وظایف و ساختار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  با بیان اینکه در حال حاضر ماموریت اصلی ما در بخش تعاونی نوآوری و شفاف سازی برای جذب سرمایه های خرد است افزود: این کار باعث رونق اقتصادی و افزایش بهره وری خواهد شد.

وی افزود: بخش تعاونی مایل است با تعاونی های روسیه همکاری مشترک داشته باشد و ما از گسترش همکاری بین بخش تعاون دو کشور در قالب انتقال تجربه، تبادل هیات های تجاری، برگزاری نمایشگاه مشترک استقبال می کنیم.

معاون امور تعاون وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی  به امکان همکاری سه جانبه بین بخش تعاون ایران و روسیه و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا) اشاره کرد و گفت: می توانیم زمینه سرمایه گذاری های مشترک برای احداث گلخانه در حاشیه رودخانه ارس را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه بانک توسعه تعاون وظیفه حمایت از تعاونی های کشور را بر عهده دارد گفت : این بانک مشمول تحریم ها نیست و آمادگی دارد با بانک های روسیه همکاری و تعامل داشته باشد.

کبیری  از آمادگی تعاونی ها برای همکاری در زمینه تهاتر کالا با کالا ، صنایع پتروشیمی ، برند سازی در حوزه پوشاک و توسعه صنایع خلاق از طریق استارت آپ ها خبر داد و گفت: ما علاقمند همکاری مشترک در این حوزه ها با روسیه هستیم.

در ادامه این نشست ” علی حسین شهریور”  مدیر کل امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز با اشاره به اینکه یادداشت تفاهم همکاری میان این وزارتخانه با وزارت کار و حمایت اجتماعی روسیه در سال ۱۳۹۴ امضاء شده و پیش نویس برنامه همکاری مشترک نیز برای همتای روسی ارسال شده است، آمادگی وزارتخانه را برای برگزاری اولین نشست کمیته مشترک همکاری در سه ماهه چهارم سال۲۰۱۹ در تهران اعلام کرد.

وی همچنین آمادگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را برای گسترش همکاری در حوزه های تامین اجتماعی، آموزش های فنی و حرفه ای و روابط کار اعلام کرد و افزود: بزودی پیش نویس موافقتنامه تامین اجتماعی برای وزارت کار و حمایت اجتماعی روسیه ارسال خواهد شد.

مدیرکل امور بین الملل خواستار برگزاری نشست مشترک فعالان بخش تعاونی با رایزن بازرگانی سفارت روسیه با هدف آشنایی با ظرفیت های همکاری دو کشور شد.

” لوان جاگاریان ” سفیر فوق العاده و تام الاختیار فدراسیون روسیه نیز ضمن تشکر از برگزاری این نشست گفت: ما از ایجاد و توسعه همکاریهای دو کشور بویژه در حوزه اقتصادی استقبال می کنیم. وی با بیان اینکه پیشنهادات بسیار خوبی مطرح شد، خواستار ارایه این پیشنهادات به صورت مکتوب شد تا آنها را پیگیری کند.

وی بر ضرورت تعامل و ارتباط میان تشکل های تعاونی و خصوصی دو کشور تاکید کرد و با بیان اینکه مسئولیت حمایت و نظارت تعاونی ها با وزارت توسعه اقتصادی روسیه است افزود: پیشنهاد می شود بخش تعاونی با اتحادیه مصرف کنندگان و همچنین اتاق بازرگانی روسیه تعامل داشته باشند.

وی ضمن تاکید بر پیگیری تشکیل کمیته مشترک همکاری، با اشاره به سفر آقای ماکسیم توپلین وزیر کار و حمایت اجتماعی روسیه به ایران در سال ۱۳۹۴ و امضاء سند همکاری مشترک گفت: اکنون نوبت شما ست که به روسیه سفر کنید.

سفیر روسیه ضمن ابراز علاقمندی در زمینه همکاری در حوزه تامین اجتماعی از ارسال پیش نویس موافقتنامه تامین اجتماعی استقبال کرد. وی همچنین آمادگی سفارت روسیه را برای ارسال اطلاعات مربوط به تعاونی های روسیه ، تقویم نمایشگاه ها، برگزاری نشست مشترک با فعالان بخش تعاونی و تبادل هیات تجاری اعلام کرد.

درج دیدگاه