جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

کدام شهرها پیشگام تشکیل تعاونی طرح روستا-تعاون بودند؟

بیشترین تشکیل تعاونی طرح روستا-تعاون در سال جاری در شهرستانهای ابرکوه، تفت و اردکان بوده است. به گزارش تعاون آنلاین، «ناصر زارع» ، مدیر بخش تعاون اداره کل تعاون، کار ور فاه اجتماعی استان یزد با اعلام این مطلب افزود: بر همین اساس وزارت متبوع در راستای ایجاد اشتغال در کشور دو طرح مهم تشکیل […]

بیشترین تشکیل تعاونی طرح روستا-تعاون در سال جاری در شهرستانهای ابرکوه، تفت و اردکان بوده است.

به گزارش تعاون آنلاین، «ناصر زارع» ، مدیر بخش تعاون اداره کل تعاون، کار ور فاه اجتماعی استان یزد با اعلام این مطلب افزود: بر همین اساس وزارت متبوع در راستای ایجاد اشتغال در کشور دو طرح مهم تشکیل روستا تعاون و توسعه عمران در برنامه های بخش تعاون پیگیری را می کند.

وی در خصوص مزیت های تشکیل تعاونی ادامه داد: ۲۵ درصد تخفیف مالیاتی به همه تعاونی‌های مشمول مالیات، ارائه آموزش‌های تخصصی و عمومی به تعاونگران، افزایش خلاقیت از طریق کار گروهی، استفاده از ظرفیت بانک توسعه تعاون ، صندوق ضمانت سرمایه گذاری، خانه تعاونگران و تجمیع منابع بهره وری برای بهره گیری در تولید واشتغال در سال جاری از مزایای تشکیل تعاونی است.

یزدی ها پیشگام ر تشکیل تعاونی

در این نشست «سیروس آقایی» رئیس تشکیل تعاونی‌ها نیز در خصوص عملکرد تشکیل تعاونیها در استان مطالبی عنوان کرده و خواستار پاسخ به موقع به مکاتبات ستاد شد.

وی با بیان اینکه بیشترین تشکیل تعاونی طرح روستا تعاون در سال جاری در شهرستانهای ابرکوه، تفت و اردکان بوده، از زحمات کارشناسان و روسای این شهرستانها قدردانی کرد.

«میثم لطفی»  رئیس اداره نظارت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد نیز با اشاره به فعال بودن شهرستانها در حوزه نظارت و پیشبرد برنامه هدف در سامانه برته ایراداتی را اظهار کرد و ضمن گوشزد به بعضی از شهرستان‌ها در خصوص ناهماهنگی با برنامه هدف توضیحاتی داده شد.

«مهری حسنی» رئیس توسعه تعاونی ها مطالبی را در ارتباط با بحث توسعه تعاون، آموزش، ترویج و تحقیقات اعلام کرد.

در این جلسه مقرر شد شهرستان‌ها  دقت لازم را در پاسخگویی به عمل آوردند و بنا به ضرورت پیگیری تعاونیهای توسعه و عمران شهرستانهای تفت، میبد و اشکذر، شهرستانها برنامه ریزی لازم جهت ثبت این نوع تعاونی تا پایان بهمن ماه انجام دهند.

درج دیدگاه