شنبه, اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی سیتان و بلوچستان

گرامی داشت هفته تعاون در سیستان و بلوچستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: از ۱۱ تا ۱۷ شهریور که با عنوان هفته تعاون نامگذاری شده است، بیش از ۱۰۰ برنامه در سراسر استان برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان؛ مهرداد جهاندیده در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: این برنامه ها شامل غبار رویی و عطر افشانی گلزار شهدا، افتتاح نمایشگاه عرضه مستقیم کالا، رژه تاکسیرانی، همایش اشتغال بانوان، نشست عمومی تعاونگران و مدیران شرکت ها و اتحادیه های تعاونی با استاندار سیستان و بلوچستان، همایش تجلیل از برگزیدگان دوازدهمین جشنواره تعاونی های برتر استان و نخستین دوره رقابت های ووشو کارگری قهرمانی کشور است.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح های اشتغال زایی در استان گفت: از آنجایی که حوزه اشتغال به ویژه جوانان و دانش آموختگان جای کار بسیار دارد این مهم از طریق اجرای طرح های مختلف نظیر طرح کارورزی دانش آموختگان، مشوق های بیمه کار فرمایی و طرح مهارت آموزی دانش آموختگان در محیط های کار واقعی مورد توجه قرار گرفته است.

جهاندیده افزود: امسال ۶ هزار و ۴۰۰ نفر سهمیه سیستان و بلوچستان در طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی تعیین شده بود که تاکنون افزون بر ۱۰ هزار نفر و ۵۰۰ بنگاه اقتصادی و واحد تولیدی به عنوان پذیرنده در این طرح ثبت نام کردند که در مرحله پایش اطلاعات قرار دارند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از کلنگ زنی اولین خانه امید بازنشستگان در سیستان و بلوچستان،خبر داد و گفت: براساس مصوبات شورای معاونین وزارت خانه، پروژه خانه امید بازنشستگان زاهدان، به زودی اجرایی خواهد شد.

جهاندیده با بیان اینکه ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای بخش مشاغل خانگی و خرد استان در سال جاری اختصاص یافت که به صورت شهرستانی تقسیم می شود افزود: اعتبار تخصیصی یادشده جدای از تسهیلات صندوق کار آفرینی امید، کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی در قالب تسهیلات حمایتی مشاغل خانگی و خرد به افراد فعال این حوزه است که توسط اداره کل تعاون با معرفی افراد به بانک های پرداخت می شود.

درج دیدگاه