جمعه, اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۳

گزارش سفر کبیری به همدان:تخصیص هزار میلیارد تومان برای افزایش بهره‌وری تعاون

معاون تعاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در سفر یک روزه خود به همدان در دیدار با برخی از شرکت های تعاونی در کمیته هماهنگی و توسعه تعاونی های استان همدان گفت: اقتصاد تعاونی راهگشای مناسبی برای مبارزه با تحریم‌ها و تحقق آن در گرو ‌همراهی همه نهادهای دولتی و غیردولتی است.

معاون تعاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در سفر یک روزه خود به همدان در دیدار با برخی از شرکت های تعاونی در کمیته هماهنگی و توسعه تعاونی های استان همدان گفت: اقتصاد تعاونی راهگشای مناسبی برای مبارزه با تحریم‌ها و تحقق آن در گرو ‌همراهی همه نهادهای دولتی و غیردولتی است.

به گزارش تعاون‌آنلاین، محمد کبیری معاون تعاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در سفر یک روزه خود به همدان در دیدار با برخی از شرکت‌های تعاونی در کمیته هماهنگی و توسعه تعاونی های استان همدان گفت: باید از ظرفیت تعاونی‌ها بیش از پیش برای مبارزه با تحریم‌ها بهره برد.

کبیری: توسعه تعاون به باز توزیع عادلانه ثروت و رفاه اجتماعی منجر می‌شود

وی با بیان این که تشکیل تعاونی‌ها اقتصاد کشور را متحول کرده است، ادامه داد: باید به شبکه سازی تعاونی‌ها کمک کنیم تا شرایط برای تثبیت اشتغال ایجاد شود.

کبیری با تاکید بر این که بر اساس فضا و جغرافیای کسب و کار باید از تعاونی ها حمایت شود، ادامه داد: در استان‌ها شورای هماهنگی تعاون می‌تواند نقش تامین سرمایه اجتماعی را ایفا کند تا برنامه‌های این حوزه به صورت جامع دنبال شود.

وی اضافه کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از اصلی‌ترین نهادهایی است که مسئولیت اشتغال را دارد و بخش های مختلف این وزارتخانه به صورت زنجیره به هم پیوسته و فعال هستند.

کبیری گفت: در راستای کاهش خطرپذیری سرمایه‌گذاری، سرمایه اولیه سهامداران توسط صندوق تضمین می‌شود.

معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در ادامه سفر خود در دیدار با استاندار همدان تفاهم‌نامه همکاری در راستای سیاست‌های ابلاغی اصل ۴۴ قانون اساسی و با هدف توسعه بخش تعاون امضا کردند.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در این تفاهم‌نامه تحقق اهداف برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مرتبط با بخش تعاون با استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات بومی، منطقه‌ای و جلب رضایت مردم در توسعه و رونق اقتصادی در نظر گرفته شده‌است.

کبیری با بیان این که استان همدان قابلیت خوبی برای صادرات دارد و محصولات و صنایع‌دستی آن را می‌توان در قالب تعاونی صادر کرد، تصریح کرد: گام‌های خوبی برای پیش کنترل هوشمند تعاونی‌های مسکن در قالب سامانه جامع ایجاد شده است.

وی با اشاره به این که به دنبال تشکیل مرکز نوآوری و توسعه این استان هستیم، عنوان کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی می‌تواند نقش خوبی در توسعه تعاونی‌های دانش‌بنیان داشته باشد.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: استارت‌آپ‌ها می‌توانند در کنار صنایع سنتی کار کنند تا جوانان و نخبگان دانشگاهی وارد عرصه تعاونی‌ها شوند.

وی با بیان این که از طریق بانک توسعه تعاون، از طرح‌های خوب توسعه‌ای تعاونی‌ها حمایت می شود، گفت: از طریق صندوق ضمانت نیز از طرح ها و ایده های نو و اشتغالزا حمایت می‌شود.

کبیری ادامه داد: ۳۰ درصد از اعتبارات حوزه تعاونی‌های دانش‌بنیان و نوآورانه، توسط صندوق نوآوری و شکوفایی تامین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال بودجه بخش تعاون در حوزه‌های شفافیت و توانمندسازی افزایش داشته است، گفت: تلاش داریم یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای افزایش بهره‌وری تعاون تامین کنیم تا در راستای توسعه اقتصادی کشور موثر باشیم.

معاون امور تعاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در پایان سفره یکروزه از ۳شرکت تعاونی (پایا ویسپارآریا،خوراک آفرین (افتتاح خط تولیدجدید) و آروین دی) بازدید کرد.

 

درج دیدگاه