پنج شنبه, اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۳

جزییات جدید برای حذف یارانه نقدی

یارانه بگیران بخوانند

تنها کسانی یارانه نقدی شان قطع شده که پیامک قطع یارانه نقدی برایشان ارسال شده است. یارانه برخی سرپرستان خانوار واریز نشده که به دلیل اختلال در سامانه سازمان هدفمندی یارانه ها بوده که به زودی حل می‌شود

سخنگوی ستاد اجرایی تبصره ۱۴ قانون بودجه ۹۸ گفت: افرادی که در مناطف مرفه نشین هستند در لیست بررسی حذف یارانه نقدی قرار می‌گیرند.

حسین میرزایی در گفت و گو با تعاون آنلاین، به شاخص‌های حذف یارانه نقدی دهک های پردرآند اشاره کرد و افزود: معیار ما به جای درآمد هزینه است که برداشت نقدی و کارت به کارت در بخش هزینه ها محسوب نمی‌شود و تراکنش های خرید و خرید اینترنتی ملاک ما است.

درآمد حاصل از حذف یارانه ثروتمندان کجا هزینه می‌شود؟

میرزایی تاکید کرد: برای یک خانوار یک نفره حداقل هزینه ماهانه ۴ میلیون تومان را در نظر گرفتیم که در مرکز آمار و بانک مرکزی این اعداد پایین‌تر بود. اگر هزینه متوسط خانواری پایین تر از ارقام اعلامی باشد یارانه آنها دوباره برقرار خواهد شد و به معوقات هم واریز می‌شود.

وی با بیان اینکه شاخص های زیادی برای حذف یارانه نقدی پردرآمدها داریم تاکید کرد: بانک اطلاعاتی ما نسبت به گذشته بسیار دقیق تر است. از ۲۱۴۰ سرپرست خانوار که مشمول حذف بودند هیچ شماره ای در اختیار نداشتیم اما بالاخره شماره آنها را به دست آوردیم و پیامک برایشان ارسال شد.

سخنگوی ستاد اجرایی تبصره ۱۴ قانون بودجه ۹۸ تاکید کرد: تنها کسانی یارانه نقدی شان قطع شده که پیامک قطع یارانه نقدی برایشان ارسال شده است. یارانه برخی سرپرستان خانوار واریز نشده که به دلیل اختلال در سامانه سازمان هدفمندی یارانه ها بوده که به زودی حل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه درصد خطا برای حذف یارانه نقدی در این دوره بسیار پایین است تصریح کرد:  در بین خانوارهای حذف شده ۳۷ هزار و ۴۰۹ مورد داشتیم که ارزش خودروی آنها بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلیون و ۱۵ هزار و ۷۴۵ نفر بودند که ارزش خودروی آنها بالای ۵۰۰ میلیون تومان ارزش داشت. میرزایی با بیان اینکه فرصت اعتراض برای حذف شدگان وجود دارد گفت: کسانی که نسبت به عملکرد دفاتر پیشخوان دولت و همچنین سازمان هدفمندی یارانه ها معترض هستند می توانند نظرات خود را با شماره تلفن ۰۲۱۶۳۶۹ متعلق به ستاد اجرایی تبصره ۱۴ در میان بگذارند. همچنین افرادی که برایشان پیامک قطع ارسال نشده اما یارانه شان را دریافت نکردند  با شماره ۸۸۸۰۱۶۴۴ متعلق به سازمان هدفمندی تماس بگیرند و یا به منظور اعلام شماره حساب به سازمان هدفمندی به بانک خود مراجعه کنند.

 

درج دیدگاه