جمعه, اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳

۵۲۰۰ فرصت شغلی در سامانه رصد استان سمنان ایجادشده است

اشتغال سمنان سال گذشته چقدر بود؟

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان بابیان اینکه این استان در طرح‌های مصوب شده تسهیلات اشتغال روستایی رتبه دوم کشور را دارد، گفت: پنج هزار و ۲۴۶ اشتغال در سامانه رصد ایجادشده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان بابیان اینکه این استان در طرح‌های مصوب شده تسهیلات اشتغال روستایی رتبه دوم کشور را دارد، گفت: پنج هزار و ۲۴۶ اشتغال در سامانه رصد ایجادشده است.

به گزارش تعاون آنلاین، اسماعیل غنیان ضمن بیان اینکه بر اساس تعهد باید ۱۰ هزار و ۶۴۸ فرصت شغلی در استان سمنان ایجاد شود، ابراز داشت: تاکنون طبق گزارش سامانه رصد طی سال جاری پنج هزار و ۲۴۶ فرصت شغلی در استان ایجادشده و امیدواریم مابقی نیز تا پایان سال تحقق یابند.

وی بابیان اینکه تاکنون بیش از ۴۹ درصد از تعهد ایجاد اشتغال از سوی نهادهای اجرایی استان سمنان برای سال ۹۷ محقق شده است، افزود: برخی دستگاه‌ها ازجمله جهاد کشاورزی عملکرد خوبی داشته‌اند اما انتظار می‌رود مابقی دستگاه‌ها نیز برای تعهد سهم خود در اشتغال اقدام کنند.

تصویب ۲۸۷ طرح اشتغال‌زایی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان بابیان اینکه پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی در روستاها نیازمند اطلاع‌رسانی مناسب و مشارکت بانک‌ها است، ابراز داشت: تاکنون ۲۸۷ طرح اشتغال‌زایی روستایی و عشایر استان توسط بانک‌های عامل مصوب شده است.

غنیان در ادامه تصریح کرد: تجربه نیم‌سال اول در حوزه اشتغال مناسب بوده اما برای افزایش بهره‌وری در این زمینه نیاز به ارائه نقشه راه و عملکرد بهتر دستگاه‌های اجرایی احساس می‌شود تا بتوان با بازنگری در پرداخت تسهیلات و مشکلات موانع موجود را از سر راه برداشت.

وی بابیان اینکه استان سمنان ازنظر طرح‌های معرفی شده به بانک‌ رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده است، تاکید داشت:  از مجموع طرح‌های مصوب اشتغال در سطح استان، ۲۴۳ طرح  اشتغال‌زایی روستایی و عشایری منجر به عقد قرارداد در بانک‌ها شده که ۱۹۶ طرح موفق به دریافت تسهیلاتی به مبلغ ۶۴۹ میلیارد و ۴۱۰ میلیون ریال شده‌اند.

درج دیدگاه