چهارشنبه, اردیبهشت ۱۲, ۱۴۰۳

به دنبال طرحی برای شناور کردن دستمزد کارگران هستیم

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با وضعیت فعلی اقتصاد، سال آینده برای افزایش حقوق کارگران دیر است، گفت به دنبال طرحی برای شناور کردن حقوق کارگران هستیم. به گزارش تعاون آنلاین، علیرضا محجوب در خصوص افزایش حقوق کارگران گفت: می گویند اگر سال آینده حقوق کارگران به صورت مناسبی افزایش پیدا […]

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با وضعیت فعلی اقتصاد، سال آینده برای افزایش حقوق کارگران دیر است، گفت به دنبال طرحی برای شناور کردن حقوق کارگران هستیم.

به گزارش تعاون آنلاین، علیرضا محجوب در خصوص افزایش حقوق کارگران گفت: می گویند اگر سال آینده حقوق کارگران به صورت مناسبی افزایش پیدا نکند زندگی ها نابود می شود اما ما معتقدیم که با وضعیت اقتصادی فعلی اگر در همین سال جاری فکری برای افزایش حقوق کارگران نشود، زندگی های کارگران نابود می شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با این تورم ۳۵ درصدی سالانه، یعنی تا همین امروز ۳۵ درصد قدرت خرید حقوق بگیران کاهش یافته است که تا پایان سال بیشتر هم می شود؛ بنابراین ما طرفدار شناور کردن حقوق ها هستیم.

وی تاکید کرد: وقتی قیمت ارز شناور است دسمزد کارگرها هم باید شناور باشد چون اساساً ارزش پول شناور شده است. وقتی ارزش پول به صورت شناور پایین می آید دستمزد هم باید به صورت شناور بالا برود وقتی ارزش پول بالا رفت دستمزد هم پایین می آید.

دبیر کل خانه کارگر تاکید کرد: هر کارشناس و هر دستگاهی که بخواهد کاهش ارزش پول را اندازه گیری کند ما قبول داریم، فقط به ما بگویند که چه مقدار کاهش ارزش پول اتفاق افتاده تا جبران دستمزد بر اساس آن صورت بگیرد. البته این به معنای افزایش دستمزد نیست بلکه همسان سازی حقوق و تورم است برای این که این حقوق ها کمتر نشود چون با این تورم درصد قابل توجهی از حقوق کارگران کم شده است و این رقم باید جبران شود.

وی در این رابطه که آیا دولت توانایی افزایش دستمزد کارگران را دارد، گفت: به توانایی دولت ارتباطی ندارد ما که نمی گوییم حقوق کارگران را افزایش دهید، می گوییم این میزان پول از جیب کارگران برداشته شده است و باید به سر جایش برگردد. اگر ارزش پول بر سر جای خودش برگردد ما مشکلی نداریم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان،گفت: در همین راستا جهت متعادل کردن میزان دستمزدها، مجلس به دنبال طرحی برای شناور کردن دستمزد کارگران هستیم.

درج دیدگاه