جمعه, اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳

اشتغال از مسیر مراکز کاریابی

اشتغال

نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۳۹۵، ۱۷.۷ درصد بوده که در سال ۱۳۹۶، با ۴.۴ درصد کاهش به ۱۳.۳ درصد رسید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نرخ بیکاری در شهرستان ۱۲۴ هزار نفری گچساران ۱۶ درصد است.

به گزارش تعاون آنلاین، پروانه نیک مرام اظهار داشت: از زمان فعالیت موسسات کاریابی در گچساران تاکنون ۱۴ هزار و ۶۲۰ نفر از بیکاران این شهرستان در این مراکز ثبت نام کرده اند که از این تعداد هشت هزار و ۳۹۰ نفر مرد و ۶ هزارو ۲۳۰ نفر زن هستند.

شانس کاریابی برای فارغ التحصیلان کدام رشته دانشگاهی بالاتر است؟

نیک مرام اظهار داشت: یک هزار و ۴۰۸ نفر از این تعداد دارای مدرک تحصیلی ابتدایی، ۸۸۹ نفر بی سواد، ۹۷۸ نفر زیر دیپلم، سه هزار و ۴۰۰ نفر دیپلم، ۲و ۹۷۰ نفر فوق دیپلم و چهار هزارو ۲۷۳ نفر لیسانس و ۶۲۳ نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند.

وی با بیان اینکه مهمترین مرجع برای شناختن بیکاران مراکز کاریابی می باشد بیان کرد: ۲ کاریابی بخش خصوصی در شهرستان گچساران فعال است.

نیک مرام گفت: با توجه به ظرفیت های موجود در گچساران با حمایت لازم و بویژه با پرداخت تسهیلات اشتغالزایی مناسب باید زمینه تک نرخی شدن بیکاری دراین شهرستان فراهم شود.

وی بیان کرد: ۱۲۴ هزارو ۹۶ نفر در شهرستان گچساران سکونت دارند که از این تعداد ۹۶ هزارو ۸۲۶ نفر در شهر و مابقی در روستا هستند.

نیک مرام جمعیت زنان شهرستان گچساران را ۶۱ هزارو ۶۸۳ نفر اعلام کرد و گفت: ۶ هزارو ۵۲۹ نفر از جمعیت این شهرستان بیکار هستند.

وی ابراز کرد: بیش از ۳۴ هزار و ۲۳۵ نفر در زمینه های مختلف در این شهرستان به اشتغال مشغول هستند.

 

درج دیدگاه