یکشنبه, اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳

یک کارشناس اقتصادی:

تعاونی‌ها نیاز به توجه بیشتری دارند

حمید حاج اسماعیلی
حمید حاج اسماعیلی

حمید حاج اسماعیلی با ذکر اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توجه خود را بیشتر بر بخش رفاه متمرکز کرد گفت با اینکه عملکرد آقای ربیعی در حوزه رفاه و بیمه بسیار خوب بوده است، اما در بخش تعاون و کار غفلت‌هایی صورت گرفت.

حمید حاج اسماعیلی، کارشناس بازار کار: وزیر کار در حوزه رفاه علمکرد قابل قبولی از خود نشان داد ولی توجه به این بخش به حدی بود که دو حوزه کار و تعاون فرصت چندانی برای رسیدگی پیدا نکردند.

حاج اسماعیلی، در ارزیابی نقاط قوت و ضعف وزارت کار در دولت یازدهم اظهار کرد: مهمترین نقطه قوت وزیر کار را در حوزه رفاه می‌دانم. وی در امور مربوط به معاونت رفاهی، توجه به سازمان بهزیستی، کمیته امداد ، معلولان و اقشار و گروه‌های فقیر و کم درآمد عملکرد خوبی داشت و بیشترین تمرکز را روی بیمه‌ها و این حوزه گذاشت ولی معتقدم این بخش به قدری وزیر کار را مشغول و درگیر کرد که از رسیدگی به دو حوزه دیگر باز ماند.

وی با بیان اینکه در حوزه تعاون انتظار رشد بالایی داشتیم، افزود: وزارت کار باید از ظرفیت بخش تعاون بیش از پیش استفاده می‌کرد ولی بیشتر چشم‌پوشی کرد در حالی که بر اساس برنامه‌های بلندمدت و قانون سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی باید تعاونی‌ها را تقویت و بخشی از اهداف دولت یازدهم در حوزه اشتغال فارغ‌التحصیلان را با جذب از طریق تعاونی‌ها محقق می‌کرد.

حمید حاج اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرگذاری ایسنا، با بیان اینکه ۵۰ درصد جمعیت کشور را مشمولان قانون کار تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: حوزه تکالیف و وظایف وزارت کار سنگین است و طبعا از عهده کسی بر می‌آید که در عین کارآمدی، به بخش تعاون و بازار کار اشراف کامل داشته باشد؛ بنابراین در چهار سال آینده فردی که سکان این وزارتخانه را به دست می‌گیرد باید اعتقاد به بخش تعاون، توسعه بازار کار و حمایت از نیروی کار را سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهد.

درج دیدگاه